Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 04:59

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Hej ..
rune du bør nok ikke sætte nogle 45 mm webere på den motor, max nogle 40 mm..
Der er et par ting du kan gøre ved motoren få den portet og plan slibet, vælg ikke et alt for høj knast da det ikke hjælper da du ikke har støre ventiler men evt finde en lidt mindre og men er fornuftigt løft, men et for højt løft på så små ventiler hjælper ikke noget ..
Også skal du ha en banan og en 2" udstødning komplet, også de webere ville tro der skulle gi en små 10-20 hk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

Der må være gjort noget andet, siden du henter 34 hk og 40 nm på en 286* knast og onetwo ?!?!?! Det burde være umuligt på en 1.6 motor at hente så meget med så lidt, og lige så snart vi ryger over 280* knast, tja så er der vel også et topstykke som skal "ordnes" først, ellers har dine ventiler ret svært ved at klare det.
Det lyder mere sandsynligt at man kan hente ca 20-30 hk, med udstødning, bananskrald, weber og knast på en 1.6 motor.

hmmm der må ´jeg holde med i hvad du skriver Claus .. ked af men må ..mig igen!! er bange for du fylder os med Bææææææææææ..
Da det er ganske umuligt det du skriver hvis ikke vil jeg gerne se lidt papire på det ...

Hmm...
jo tak... tak for alle svar... Sådan som det ser ud indtil videre køber jeg en dobbelt 40mm karb... Weber eller delorto... En 2" udstd. kn filter, manifold. Fandt en skrap knast og nogle turbo stembler fra en xr3i men der manglede desværre et stempel..sådan er det..men til 150 var d ok...

hvad med blot at finde en motor fra en XR3I ??? den har 107 hk og trækker fornuftigt....

ved ikke om der kan gøres mere ved den sådan liiige men den kan synes med denne motor uden problemer... skulle jeg mene...

det må osse være det billigste... du skal have et andet indsprøjt og ledningsnet.... køb det samlet hos et ophug....

mht til din undervogn.. pas på ikke at få den FOR hård.... så ender det bare med at ALT rasler fra hinanden (eller lyder sådan) inde i bilen... den er nemlig ikke så forfærdeligt dæmpet....

har selv haft en almindelig 1,6 i 7 år så jeg ved det :D

nu har jeg en rs og den er meget bedre på mange måder... B-]

skou

Skou...
Har lige talt med min mekaniker og han siger det samme som dig, at jeg bør få sat en xr3i motor i da det kan synes.
Min undervogn er ikke specielt hård men skal sgu gøre lidt hårdere da den har en tendens til at gå på når det går lidt for hurtigt på små ujævne landeveje...

du må godt købe mit indsprøjtnings anlæg. Jeg har også medfølgende lednings net. men der er et par mangler. der er 3 slanger der er flækket, og der mangler et relæ til benzin pumpen. men ellers virker det fjong.

Til Morten i forden:

Du har vel ikke dysserne, hvis det altså er sprøjt til xr3i du har?
Hvis de virker perfekt vil jeg da gerne kigge lidt på dem evt. ;-)

ATT. mig igen. Jeg har et sæt xr3i dysser der kun har gået 100k.
På en alm 1,6 og en xr3i er det kun sprøjten til forskel!!

Mvh Rune

Hejsa!!!!

Jeg har en skarp knast liggende til en 1,6 cvh maskine. Det er af mærket kentcams og er en asymetrisk knast som er 290* og 285*. Den har kørt 6000 km.
Jeg har også et justerbart knasthjul liggende i alu som jeg også vil af med.
Hilsen Sonni

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time