Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 22 maj 2003, 19:51 
Det var da meget synd at han kørte i den om vinteren:.-( . Det lyder spændende det med at hente en tagsænket fra Sverige. Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider på tagsænket amazoner:-):-)) :-D ?!
Men tilbage til det med motoren. Det lyder til at jeg skal have fat i en Rover motor. Jeg kender ikke så meget til Rover motor men kan jeg hente over 300hk ud af sådan en?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 22 maj 2003, 20:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
300 hk er muligt men det er svine dyrt. Du skal have foringer og krumtap fra en 4.6 eller større + max portede topper. Desværre er 3500 blokkene ikke så stærke som de nye 3900-4600. 4600 findes i rangerover med 225 hk men du må kun have 150 hk + ? nm til nm syn


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 maj 2003, 21:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Her er et link til en side der omhandler Rover V8/Buick 215 cui motoren :
http://www.rover-v8.co.uk/index1.htm
M.h.t. tagsænkningen så var den førnævnte Troels Møller jo selv interesseret i at gøre det ved hans egen, og jeg tror da nok han ville have det synet. Men jeg ved ikke om der findes papirer der gør at du kan få synet en bestemt slags ombygning i DK eller om han havde planlagt et besøg hos Teknologisk Institut... og det lyder usandsynligt da manden brokkede sig over en afgift på 25.000kr ;-)

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2003, 07:40 
Tak for hjælpen alle sammen. Jeg er lidt af en Volvo nørd;-), og jeg har altid tænkt lidt på at ligge en V8'er i en Volvo. Men hvis max effekt er 150hk i en amazone er det for lidt. Så kan jeg lige så godt få lavet en motor ved KG-trimning. De har lavet en B23 motor (suge) med 255hk:-):-P


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2003, 07:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Det er en ren rallycross motor der får hele bilen til at ryste ved anmindelig kørsel. Så kan du lige så godt tage sprøjt og turbo fra en 240 og montere det sammen med indsugningsmanifold fra en b20e


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2003, 21:08 
Hov!! jeghar et halvt projekt liggende til en b20,med udstødningsmanifold til turbo og speciallavet indsugningsmanifold samt diverse tænding og indsprøjtning top og knast hvis det har interesse.


Top
  
 
Indlæg: 27 maj 2003, 22:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Det med den maksimal tilladte effekt fra Volvo er da ikke noget problem. Du vælger blot en ældre V8 fra en landrover med 115 HK, bygger den i og betaler afgift af det. Bagefter kan du så tune den lige så tosset du vil. Og jeg synes da at en peppet V8 lyder en del bedre end en turbomotor, som jo bestemt ikke længere er en sjældenhed eller kuriositet.

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2003, 19:27 
Jeg er fuldstændig enig Lasse, en V8 er da klart at foretrække i stedet for en 4 cyl. turbo. Du skriver, at efter, at jeg har betalt afgift, at jeg så kan tune bilen lige så meget som jeg vil, men hvad med næste gang den skal synes eller hvis jeg blir stoppet af politiet?? Vil der ikke blive en masse problemer, hvis bil har over 300hk;-) og der står i papirene at den kun 115hk?!


Top
  
 
Indlæg: 01 jun 2003, 12:49 
Turbomotoren er _noget_ nemmere at få gennem SB.

Du kan få lov at smække hele drivlinien fra en 940Turbo i en amazon uden at det byder på nogen problemer med hverken T&S eller SB. 8kkr til tuning på ovennævnte motor trækker effekten op fra 135hk til ~260hk, og så kan den amazon køre røven ud at bukserne på selv aluV8ere pga vægtfordelingen. Alle jeg har snakket med der har lavet V8 ombygningen i volvoerne har alle klaget over at bilen bliver meget mere næsetung.

Derudover er momentet på Turbomotoren og hele momentkurven _betydeligt_ bedre end på en doven V8er. Dernæst kommer bensinøkonomien, og HER er V8eren tilgængæld foran så det kan fattes for de fleste!

Volvo biler kører med volvo motorer.

Man ser sgu da hellerikke nogen der kører med ALPINE anlæg i bilen for en formue og så smider Bilkas tilbudshøjttalere i bilen, vel???


Top
  
 
Indlæg: 01 jun 2003, 16:03 
Det lyder spændende så er man jo fri for at betsle afgift:-). Hvad hedder motoren i en 940 turbo, B230 ?! Motoren i en 940 turbo er det ikke en 2.3 4cyl, eller er det helt forkert? Hvad skal jeg lave ved motoren for at få 260hk?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 72 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team