Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:33

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Der skal da fræses en flange og svejses/portes gevaldigt for at få et sierra indsug til at passe mod pakningen på billedet + sierra spjældhuset kun er 50 mm = junk. Der er rigeligt flow i 8v toppen bare se på portstørrelsen feks volvo b23 turbo har ingen problemer med at opnå 350-400 hk med 8 ventiler. det er bunden af motoren du skal koncentrere dig om så du kan lade med over 1 bar. Men en 2.3 med en minizeta motorstyring vil være guf og prisen for motorstyringen er ikke så meget mere end alt det bøvl der bliver med at få original indsprøjtningen til at virke.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

.......altså nu har jeg desværre rep. mange transit dohc'ere og de bruger samme manifold som vist på billedet, det er manifolden der er fordybninger i hvor man lægger pakningerne ned i, som er vist på billedet, så man tager bare og bruger pakningerne fra sierraen. I bund og grund ville det være lovligt at bruge toppen på den originale blok, og dermed ville synsmanden ikke kunne sige et kvæk, hvad han derimod kunne hvis der lå en scorpio 2,3 maskine med turbo nede i hullet og grinede.
Men udfra hvad jeg kan se på billederne er der ikke problemer med at få insug og udstødningsmanifold monteret det største problem ville være tændingsanlægget.
og det er det mit spørgsmål.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time