Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 03 mar 2003, 23:51 
Forskellen på de to motorer er stemplerne... den 130hk har flade og 115hk hulning


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 mar 2003, 20:15 
Apropo, så er jeg interesseret i at høre lidt mere om opel ohc (dohc).
Her er hvad jeg har forstået.
Motorblokken er ens på 1,6 1,8 2,0 pånær boringen.
så man kunne vel i princippet bore en 1600 op til 86 mm uden at se vand? eller hvad
Jeg er nemlig interesseret i at renovere en 1800 manta ohc motor og ved den lejlighed bygge den om til en 2,0 jeg ved godt at der er foreskel på ophæng og hvor ophængene er skruet i blokken, men 2,0 fra fx Defektra A har støbningerne dog uden huller men det skulle da være lige til at lave eller hvad ? jeg har hørt at 1700 diesel motoren (krumtappen) har en større slaglængde end 2,0 motorens og at man kan flytte den over.... virker det ? men uanset hvad hvilke standart dele ville være de aller bedste at bruge i en genopbyningsmotor af denne type jeg tænker på især på stempler, hvor stor afstand er der fra de åbne ventiler ned til stemplet når denne er i topstilling? på fx1800 std. stemplerne på1,8 har standart udfræsninger til ventiler i topppen på stemplet, ville det betyde at hvis jeg brugte seh stempler i min motor med std krumtap og plejelstænger at stempler og ventiler vil komme i nær kontakt hvis jeg samtidig kørte med 18s top Altså std 1800 i manta og std knast og derfor std løft ???? hvilken type topstykke er iøvrigt at foretrække når vi snakker 8v med indsug. huller der passer til karb. jeg ved at 18e fra asci 18e har lidt større ventiler og iøvrigt passer men hvad med 1600 sh toppen????
håber på nogen svar


Top
  
 
Indlæg: 13 mar 2003, 17:28 
ingen der ved noget ??


Top
  
 
Indlæg: 13 mar 2003, 19:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Du kan prøve at stille samme spørgsmål inde på www.opelpower.dk. Ellers så passer 2.0 toppen hvertfald på en 1.8 blok, så lur mig om ikke boringen er den samme. Men jeg er ikke sikker, jeg har bare set en 1.8 blok med 2.0 top, kørte i en guldfarvet Manta fra Fyn..

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 mar 2003, 22:21 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa......

jeg har en lille opskrift der burde virke.......
1,8 blok bor den op til 2,0 dvs. fra 85 til 86 mm. (brug evt. bare en 2 liters blok)
motere så et sæt 16v stempler + plejstænger. (passer både på 1,8 og 2,0 krumtap)
brug din 1,8 top. + sprøjt. + en anden skrap knast.
denne sammensætning vil ca. gi dig et komp. forhold på 11,5-12:1 hvilket nok skulle give dig 150-160 hk. held og lykke med dit projekt.

hvis der er noget du er i tvivl om kan du jo bare sende mig en mail.....
jeg er nemlig igang med at bygge en 2 liters med turbo, hvorved jeg har undersøgt en masse angående kombination af motordelene. for at opnå det rette komp. forhold til turbo.

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 mar 2003, 12:46 
Forskællen på de to motore er stemplerne højere i en SEH og knasten den fra SEH den 130hk har ingen knast til benzin pumpen (det er den der ville være brugt til dem med karburator) boxen er ikke den samme vi har prøvet at sætte en SEH box på en gsi med kat den gik ikke og så måtte vi sætte ledningsnetted med over.
På en 2.0 top kan du tage meget ud af kanalerne så det ville jeg gøre med det samme.


Top
  
 
Indlæg: 14 mar 2003, 13:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
122 hk 20se og c20se + 20seh har 10:1. 115 hk ne har 9.2:1 Derudover har 130 hk seh en anden knast. Mulivis er udstødningen anderledes men det er jo underordnet da den vel er skiftet. 1.8 har 84.8 boring 1.6 seh har 80 med tyndere foringer så den bør ikke bores til 2.0. 1.8 og 2.0 kan forstørres til 2.3 med offset slebet 2.0 krumtap og andre plejestænger + 87 mm stempler. Brug 1.8 knasthus hvis den skal side i en baghjulstrækker. Vær opmærksom på irrede vandkanaler i toppen + slidte knaster det er et stort opel problem. 16v blokken er stærkere
Måske kan den nye 2.2 krumtap passe
For at køre turbo vil det nok være en ide at bruge pinbolte i blokken istedet for topbolte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 mar 2003, 15:14 
Det er da rart at få respons. Men det jeg egentlig var mest interesseret i var hvilken top der standart var bedst og samtidig passer på standart indsugningsmanifold til karburator, det gør 2,0 hvist ikke ... ikke dem jeg har set, de har ovale huller på indsugningssiden.

Er der ingen der har efaring med 1700 krumtappen fra astra diesel ??

Men hvilken stempel er så bedst seh eller c20xe

hvad menes der med offset slebet 2.0 krumtap ?
Jeg har hørt freddy i Toftlund laver de der 2300 krumtapper. Nogen erfaringer??
Passer svinghjulet på alle ohc motore sammen ?

Stempler og plejelstænger kan man bare skifte dem hvis man har en hydrauliskpresse ?


Top
  
 
Indlæg: 15 mar 2003, 17:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
1.7 diesel er lavet sammen med isuzu men der findes efter sigende en isuzu krumtap der passer til at lave en 2.2 så måske. Du skal have flydende stempelpind som en 16v så kan du selv skifte stempler. Offset betyder at lave sølen mindre men forskyde den for at få mere slag. Det kræver plejestænger der bruger lejer med mindre diameter
http://www.autospeed.com/A_0804/cms/article.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 73 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team