Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 08:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 dec 2002, 15:52 
Hej Kenneth. Det lyder mærkeligt:-| Føleren sidder der med et formål? det må da på en eller anden måde gå ud over et eller andet! Hvis det er en tomgangs måler, så får den jo forkerte oplysninger og derfor gå ud over benzinforbruget også hvis det ER en luftmængdemåler, det samme?
Der må være nogen som har tjek på det og jeg vil meget gerne høre flere forslag/indlæg!:-)

Hilsen Frank:-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 16:23 
den jeg gjore det ved kørte lige langt på litteren som før og gik med 850rpm i tomgang og havde 3hk mere en standart
hilsen kenneth ax gts


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 18:01 
Hvis det er en luftmængdemåler, kan den altså IKKE undværes.. !! Måske er der forskel på Sierra motorerne, med forskellige indsprøjtningssystemer.


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 19:21 
Det tror jeg efterhånden også Steffen. Men så er spørgsmålet bare hvad forskellen er? Der står EFI på manifoldet, måske er det et andet system på ældre modeller?? Min er fra 93 og det er det sidste år hvor der blev produceret Sierra:´-(
Jeg prøver videre, så hvis der er nogen der ved noget, så PLEASE skriv:-)
HIlsen Frank:-):-)


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 21:23 
jeg kan kun skrive min erfaring og det virker men det er jo dig til at tro på det, hvis du har tid og lyst så kan jeg demonstrere for dig at det virker.

hilsen kenneth


Top
  
 
Indlæg: 28 dec 2002, 23:08 
Har du et billede Kenneth? For jeg vil godt lige se om det er samme system!:-) Du kan evt. maile til mig?

Hilsen Frank:-):-)


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2002, 00:37 
jeg har desværre ikke noget billede af det men det er en Sierra 2,0 Dohc motor type N9 med 120hk fra ´92 og den kørte mærkbart bedre med K&N end med standard filter.
Jeg tog slangen af, der går fra manifolden og hen til røret med tomgangs-stilleren men jeg lod røret med tomgangs-stilleren sidde da det ikke var nogen permanent løsning men kun et forsøg.
Hvor er du fra i landet jeg kan jo blive nødt til at sætte K&N på den igen for at bevise at det virker.

Hilsen
Kenneth AX GTS


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2002, 01:14 
Prøv at se her: <http://home.worldonline.dk/lwei/ford_10_13.jpg> det er Lasse's Sierra fra Tuningsprojekt-siden.. der kan man se manifoldet med "EFI" og slangen over til luftmængdemåleren. Den er jo nok placeret lidt anderledes da der er monteret turbo på den her..


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2002, 01:52 
Det ser ellers spændende ud det der men det er en anden motortype det der er ikke en DOHC motor og det er også et andet indsprøjtnings system.

Hilsen kenneth


Top
  
 
Indlæg: 29 dec 2002, 13:35 
Som sagt kender jeg slet ikke Sierra's motortyper, men der er jo sikkert flere forskellige. Men når manden skriver luftmængdemåler, må man jo gå ud fra at der er sådan en :-) Nå, men vi må nok ha Frank til at levere et billede, så vi kan få afsløret hvad det er for en maskine, og hvad der skal laves til den.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team