Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 06:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Turbo V8
.............o00o..Im in LUV!!! :-O

Hmmm... nu tror jeg ved hvad jeg skal bruge den gamle ekstra Pontiac 400 til... *G*
Hvis han kan hente 1200 ud af en 7 liters smallblock... så burde jeg kunne hente en små 1000 hp ud af en 6.6 Smallblock Ponti :-D ... så mangler jeg kun at vinde i Lotto..:-|

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Ja, men har har også gjort lidt mere end "bare" smidt 2 møller på....men dælme lækkert projekt B-]

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Hvorfor kun dobbelte t3 en 454 yder da nemt 500 hk på sug uden at give de store tomgangsproblemer og en 540 600+ hk t3 turboer begynder at blive for små efter 200-250 hk med mindre det er en cossie eller buick gn så du vil kun få 2 roterende lyddæmpere.
Kompressor til 454 til salg
http://www.smallblock.dk/spareparts/soren.htm

Helt Enig!! Og han har pengepungen i orden. Har dog også set et projekt med 4 møller på en V8'er. Men det var så også på en Funny Car, så det med plads problemer i motorrummet er kun en mindre bagatel.
Nå men så må jeg vist igang med at spare penge sammen og begynde at hamstre dele til projektet. Må vist igang med en mindre liste!!!:-D

Mester Medlem
Brugeravatar

Er det en crew cab 4wd eller ? siden du vil have så meget moment. Husk at ingen standard personbils bagtøjer kan holde til så meget moment uden at ofre en formue. En 454 plejer da at fylde motorrummet totalt hvis det er en corvette camaro eller chevelle så det vil komme til at ligne kong volmers r** hvis det skal være der. Husk også 15000 - 30000 kr til gearkassen. Der har været en artikel om lastbilsturbo og ombygget volvo indsprøjtning på en 73 350 firebird i power over 400 hk på hjulene.
Her kan du finde brugte racer dele i dk
http://www.sitecenter.dk/street-legal/slges/

Det er en Pontiac Firebird, som jeg regner med at bruge til lidt Drag racing på et tidspunkt. ;-)
Ja, pladsen skal jeg lige lege lidt med, men hvis jeg flytter batteriet og montere en El-blæser på køleren, så kan jeg frigive en masse plads i motorrummet, lige foran motoren. Hvor jeg så regner at placere Turbo'erne, og trække udstødning videre ned under Forrammen.
Men selvfølgelig skal jeg lige forstærke en del, før jeg kaster mig over et turbo projekt. Så som at forstærke rammen, og købe en kraftigere gearkasse og bagtøj.
Men jeg kender en som kører med ca. 600 HP på standart bagtøj og gearkasse. Og det holder pt. Han bruger dog NOS, som jeg helst vil undgå. Hvis jeg holder mig til max 0.5 psi i starten, så burde mit bagtøj og gearkasse kunne holde til det. Jeg skal dog nok skifte Stall converteren ud, og smide en masse ekstra køling på, for en sikkerhedsskyld.

Mester Medlem
Brugeravatar

Glimrende bil men tung hvis det er en 76-81 model. Hvorfor sætte en chevy i hvis der allerede er en 400 i den. Så skal du jo skifte gearkasse. Drop 454 eren og brug pengene på indsprøjtning 400 eren er allede lavt komprimmeret med mindre det er en 67-70 model du har. En th400 automat er stærk og holder til 500 + hk hvis converteren skiftes og 1000 ombygget. Bagtøjet kan holde med andre aksler. Med subframe connectors og race bøsninger skal rammen nok holde evt bur hvis det er en targa. 2 turboer fra en 301 transam på en 400 skulle snildt give 600 hk

Det er en 80'er model med Targa. Eneste fordel er den lange front, så der er plads til masser af ekstra kølere.
400'eren skal renoveres, og jeg fandt en 454'er som var fint nok. Så den er røget istedet. For det andet kan 454'er holde til mere, da det er en 4 boltet og har en comp. på ca 8 i forvejen. Jeg gemmer 400'eren til senere henne, når jeg får råd til at renoverer den. Så kan den få den store tur med pianotråd, smede stempler og hvad en turbo motor ellers kræver.
Jeg har faktisk en TH400 også, men den skal bygges om før jeg kan bruge den. Så jeg nøjes lige med en standart TH350'er som midlertidig løsning.
Bagtøjet er et standart 10 Boltet m. 3.08 udveksling. Jeg er dog på jagt efter et Ford 9" eller at få forstærket et andet 10 Boltet som jeg har liggende.
Hmm... Tja.. jeg ved ikke helt hvad for en Turbo som Pontiac brugte på 301'erne, men det var sikkert noget uddateret GM mølleværk, og det kan være svært at opdrive??? Garret's er der masser af på market B-]

Mester Medlem
Brugeravatar

301 og nogle buick v6 bruger carret t3 med 0.82 trim hvor feks volvo kun bruger 0.45 du kan regne på det her http://www.sn95.com/projects/turbo/part1.htm den siger max 500 hk med 0.45 trim så det er ikke mere end en LS7 yder og der er 2 stk portede LS7 topper til salg for 8500 kr på streetlegal. En lavkomprimmeret LS5 ovalport motor plejer at være 2 boltet http://www.sn95.com/projects/turbo/part1.htm

Aha, tak for linket. ;-)
Alle Big Blocks fra 1990 og op efter, er alle 4 Boltet. Min er fra 91 ca, så den er 4 Boltet. Men det er en 454 Mark IV, truck motor. Toppene er standart, og kan max trække fra tomgang til 4500 RPM ca. Så mister de pusten, men de trækker også igennem hele vejen til de 4500 RPM. Derfor jeg overvejer noget Turbo værk, da toppenes dårlig flow ikke har den store indflydelse på en Turbo motor. Så kan jeg måske trække den op til en 5000 til 5500 RPM, uden at skifte til et sæt Rect toppe, hvor jeg mister bundtræk i de lave omdrejninger.
Men lige nu er det rust som skal laves først :-/ Og jeg skal spare sammen til et malerjob til foråret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time