Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 14:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 03 sep 2002, 18:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
http://www.bmwe30.dk/intake.jpg
Ventil styret er gemt væk fra fabrikken

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 19:02 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 34
Hej Jan

På de 2 2,5L (M3)jeg har været med til at lave, var der hydrauliske løfter på og de virked ikke over 7600 omd, ingen stigning i effekten, en var ex noscar motor.

Men dit problem, vil være juster brikkerne, de vil nok ikke blive hvor fabrikanten havde tænk, hvis du hæver omdrejningerne, derfor er brikken flytted ned under løfteren på "alle" racer motorer.

Hvis gear olien bliver varm, laver du olie køling på den og så holder den også til 10K rpm

/rene

_________________
Automekaniker


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 19:33 
der er jo mekaniske løftere:-D overvej nogle meget hårde fjedre da 9000 omdrejninger stiller store krav til fjedrene og pas på med for højt kompresionsforhold
så tager du stemplerne og drejer en mm af der hvor ventilerne går ned og hvem skal sætte den op i omdrejninger begrænderen forhindre jo det men rh motorsport kan sætte begrænseren op+ den skal have noget mere benzin ellers brænder du stemplerne
mvh brian


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 19:37 
ups så ikke hele billede,ikke mekanske løftere,men du har jo toppen af find nogle fjedre og skift dem det tager kun en 1 time
brian


Top
  
 
Indlæg: 03 sep 2002, 20:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Hvorfor er det ik mekaniske løftere???
Hvorfor er et højt kompressionens forhold et problem ved høje omdr.??
Den har 10:1 nu.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2002, 07:47 
det der er lidt forvirrende er tegningen den stemmer ikke med fotos
på tegningen er der vist et rør der skal ned over ventil+justerskiver ligner dem fra hødraliske løftere,men er det mekaniske,så ok
10-1 er ikke noget problem,dog hvis du har tænkt dig at kompinere det med et par meget skrappe knaster kan ventilløftet blive et problem
det løser du ved at få fræst 1 mm af stemplet der hvor ventilerne synker ned så er ovre problemet det kan en cylinderservice klare for en 100 kr
mvh brian ellers har du problemer så skriv på min mail


Top
  
 
Indlæg: 09 sep 2002, 19:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg har snakket med en som har haft en E30 M3 og han´s gik til 8000omdr. uden problemer

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 sep 2002, 20:28 
har lige fået min lavetB-] B-] og den er forberedt til 9000 o/m,der er sat smedede letvægtsstempler i,andre bundlejer,andre ventiler der er sænket gor højere løft
den kan tage de 9,men er sat til 7800 da det er rigeligt,men den kører også med 314 gr.knaster,så det løfter lidt højt,er dine knaster ikke så skrappe,skulle det jo ikke være et problem:-D :-D :-D 8000 skulle nok kunne gå
Brian


Top
  
 
Indlæg: 09 sep 2002, 21:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Jeg ved ik helt hva knaster jeg ska vælge, kan få op til 320gr. men den må også gerne ku køre på alm. vej:-)

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2002, 07:00 
kører selv med 314 gr.,det kræver spjældhuse,ellers kan den ikke gå i tomgang,med det orginale indsårøjtningsanlæg kunne den ikke gå under 2000 o/m i tomgang,så du skal nok holde dig under 300 gr. for ikke at få for mange problemer.
de kan dog løses med at du sætter en modstand imellem,men så skal den chippes bagefter
Brian


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team