Jeg syntes e-boost er fin hvis man ikke har mulighed for at indkøre en moderne styring og ikke har behov for motorens yderligere input til instillinger.
Jeg ville dog ikke vælge setup og prisen for e-boost når den koster det samme som en moderne motorstyring. Motorstyringen har flere og i min verden bedre muligheder for styring af ladetrykket ifht. hvilket gear der køres, omdreninger, temperatur, knock, kold start mv.
Det at der kan sættes konfigurerbar tabel op for både gear og omdrejninger, samt sikkerhedsopsætninger for resten af motorens input, temp, knock mv. gør motorstyringen til det rette sted i min verden. F.eks. Vems display med 2 x 8 displays der skiftes mellem via trykknap på samme display giver alle muligheder for display som eboost ikke kan. Det display er smart.
Men det er rigtigt at man med e-boost har direkte "edit"adgang til at pille. Men kan f.eks. Vems android phone app'en ikke også klare det? Den app er smart.
Jeg syntes fremtidens brugerflade er app's som hele tiden udvikles, eller/og ét ur med multible display funktioner frem for flere stand-a-lone løsninger boltet i panelet i kabinen som f.eks. e-boost, AFR, EGT osv.
Man kan også spørge, hvornår er det at man skal "pille" ved ladetrykket hvis det kan konfigurere intelligent i en motorstyring og der herfra kan sættes en manuel input shift knap mellem maps?
Eksempel på displays via Vems som har 2 display pr. "side" (8 sider) i ét og samme konfigurerbar ur
Boost vs. gear
Boost vs. rpm
Boost vs. modtryk
Boost vs. egt
Boost vs. Air temp
Boost vs. AFR
Boost vs. Knock
Boost vs. w. temp
osv..
https://www.youtube.com/watch?v=ht6o-SbgpP4
Det er squ lækkert... og hertil en App som du kan stå med ved siden af bilen