Jeg kunne godt tænke mig at se sådan en forging før den bliver fræst frem.
Det har jeg ikke rigtigt set før, så nu er jeg selvf. nysgerrig.
Nu bliver det måske lidt offtopic ifht hvad tråden oprindelige gik på, men prøv at se her:
http://www.youtube.com/watch?v=c3_DEJe10is
Et std billet hjul er en 6000series alu, iflg Turbonetics.
En normal stang 6000serie alu er ekstruderet, en process ret tæt på smedet.
For at man skal få det smedede emnes styrke, skal korngrænserne "vende rigtigt" i emnet, eksempel her:
http://www.msitesting.com/metallographi ... nation.php
Hvordan dælen gør man det på et kompressorhjul, så materialeflowet ligger rigtigt?
Jeg er tilbøjelig til at tro en Billet forged compressor reelt blot er en anden alu, end en 6000serie, kunne feks være en 7000 serie, ala 7075 eller lign.
Men det er en fed tanke hvis de kan lave kompressorhjulet som en forging.
Tilbage til tråden, Det udstødningshusmonterede eksterne wastegate setup kommer fra et ønske om at bibeholde original udstødningsmanifold og singlescroll/single WG med et absolut minimum af røroverflade.
Turboen kommer helt ned til jorden, med kort forrør i motorrummet.
Ja, det er 4cyl volvo.
Jeg vil netop placere WG lige før huset går over i scroll. Prøve flow i flowbænken indikere ikke at der skulle blive problemer med at tappe flow af på ydersiden.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!