Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 21:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
audi_claus skrev:
Runesm skrev:
HenrikGM skrev:
Min erfaring med fancy tændrør er at de fungerer bedst på noget lean-burn OEM emissionskøretøj.

Alle andre applikationer duer de ikke til. Selv da jeg have en påhængsmotor med "flat face" high performance racerrør var det et helvede at starte den, og den kunne komme i tanke om at gå i stå efter forgodt befindende. Skift til et NGK rør til 9,5kr/styk v. 10styks så bøvlede jeg aldrigt med det mere.

Derimod; Vælger man NGK rør, af klassisk sideelektrode, så er det altid plug-n-play, særligt på fede blandinger.


De er også langt mere tilgivende, hvor de dyrere rør oftest kun bør bruges på en motor der spiller 100%.

Jeg fik ødelagt et par splitnye platin tændrør fordi jeg kom til at fede for meget op under 1 enkelt start så motoren druknede. De kom sig aldrig igen de rør. I med et sæt ordinære NGK'er, og jeg kunne gøre stort set hvad jeg vil.

Jeg bruger da bare en stålbørste på mine F5DPOR hvis (når) det hænder


Jeg havde ikke held med at få mine igang igen. NGK BCV7EVX rør var det. De blev først blæst tørre, så meget forsigtigt stålbørstet. Den kunne ikke længere tænde ordentligt, var konstante udsættere. Uden at ændre noget som helst andet end et sæt friske BP7ES rør fra knallertpusheren, så var den ligepludselig kørbar igen. Rørene kom sig også gentagne gange efter mange startforsøg til den fede side før jeg fik den justeret rigtigt ind. De er bare langt mere standhaftige.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 21:58 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
MortenS skrev:
Så det 034Motorsport siger velegnet til højtydende motore, er noget fis. og jeg ville kunne klare jobbet på mine standard NGK som ses på øverst i billedet? :)


ja, og hvis du får problemer med at den blæser gnisten ud, kan du skifte stik på ledn. nettet, og sætte de "nye" audi 1.8t spoler i, dem blæser du ikke ud foreløbigt.
Har set dem køre 200hk pr cyl på e85 i en BMW motor ved PPF

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 22:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
var ren og skær nysgerrighed om der egentlig er nogen forskel på disse 2 typer. Har slet ikk problemer med den puster noget ud :) :tooth: min kører med de Gamle 3 wire coil som sidder på AGU/AEB og og diverse V6 motore., og de skulle uden noget som helst tøven ku holde gnisten kørende til et stykke over 500hk :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 22:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
MortenS skrev:
var ren og skær nysgerrighed om der egentlig er nogen forskel på disse 2 typer. Har slet ikk problemer med den puster noget ud :) :tooth: min kører med de Gamle 3 wire coil som sidder på AGU/AEB og og diverse V6 motore., og de skulle uden noget som helst tøven ku holde gnisten kørende til et stykke over 500hk :)


min gamle 1.8t med gt3076 (.63 trim udst) kørte 2 bar tryk med rs2 tændrør uden at blæse gnisten ud.
Med alm rør, havde den lidt problemer over 1.8 bar, med 0,5 gap ingen problemer, men ville hellere køre med større gap og valgte derfor rs2 rørene. Jeg siger det lige igen :-) de er svin dyre ved vw :-/

Den nye type skal ha et nyt stik, og der er noget mere smæk i dem, de er meget populære inden for alle styringer/motorer og er kendt for at være gode
De koster ca 300kr stk af ny orig. og er en god investering.
De var jo så desværre introduceret endnu da jeg havde min 1.8T

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 22:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
ved ikk om det bliver et problem. er ikk sikkert jeg skal over 1,8 for at lave 500hk, men lad os se hva kryger siger til det :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 22:44 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
MortenS skrev:
ved ikk om det bliver et problem. er ikk sikkert jeg skal over 1,8 for at lave 500hk, men lad os se hva kryger siger til det :)


ja det er jo det. min havde for lille turbo, men det var jo en kæmpe turbo dengang :-)

Jeg har lige monteret større køler, venter på de sidste fittings med posten til oliekøler, så skal den gamle kebabtaunus ha noget mere tryk ved jesper. må se om det bliver i næste uge, eller ugen efter. glæder mig til at se hva den kan gi.

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 22:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
kebabtaunus you say :)? regner med at aftale noget med ham i næste weekend :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 23:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2008, 13:45
Indlæg: 116
Geografisk sted: Ribe, Danmark
ok, ja kebabtaunus er sønderjysk for bmw du ved. :D

_________________
MVH Christian


1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 sep 2012, 23:11 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
Kært barn har mange navne :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 sep 2012, 16:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hvilke tænspoler anses som de nye eller gode ? Dem der ender på 115D ??


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team