Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2012, 22:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det felt vi bruger, er der elektronisk logning af div. vejrdata inden hver rulning, så er man sikker på de rigtige data hvergang, da det kan ændre sig en del i løbet af dagen.

Men det kunne være skægt og se udskrift, hvor de forskellige data er påført

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 jul 2012, 23:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Carsten skrev:
Jeg vil sige at jeg tvivler ikke så meget på effekten at den skulle ligge helt nede omkring de 240HK. Jeg laver trods alt en pæn 13.00 tid på 402 meter, til 1050kg incl fører... sidste år blev motoren rullet til 261HK på natmekanikerens felt, her kørte jeg 13.38 som hurtigste.

Men jeg ser lige på de data... det er dog sjældent at der bliver fusket med de tal med mindre det ville have en fordel for ham der ruller bilen.. og det vil det ikke når man bare ber om at få en rulning og en AFR måling... noget andet er hvis man får bilen chippet det pågældende sted og de skal retfærdiggøre de 6500kr de lige har rippet en for. ;)

prøv at brug sluthastigheden i stedet for tiden. den fortæller nok mere om topydelsen end tiden.
hvis ikke der er ændret i program dvs dysetder, må motoren have kørt mere fed sidste år, med den lavere ydelse den hade da.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2012, 09:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Har du regnet rigtigt ift. at der er 6 cyl og ikke 4 cyl. 213 ml. pr. dyse lyder da rimeligt ok til en 6'er som jeg lige husker det.

Dertil kommer at udregningen ganske rigtigt er vejledende og med megen stor fejlmargen - bl.a. fordi forskellige motorer har forskellig effektivitet.

Et godt eksempel herpå er VW's 1.8T'er der laver 190-200 hk med væsentligt mindre dyser end de fleste andre.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2012, 10:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
det er nemligt noget sjovt noget med de størrelser.

feks køre jeg 320ml dysser og 283hk og selv ved max omdr køre jeg nemt 11-11,5 afr

stage 3 på sådan en cosworth er 380ml dysser og 320-350hk

400ml dysser er 400-450hk og så kommer 502ml dysserne op til 500hk.

og den her taunus køre std 200ml dysser og 5 bars benz tryk hvis jeg ikke hurker helt forkert.

http://www.bilgalleri.dk/galleri/227405 ... 9i_24v_300

intet er umuligt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2012, 12:49 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Hvis jeg bruger Graham Bells formel for dyseflow på 6x 213cc dyser får jeg 278Hk som teoretisk grænse. (Jeg mener dc er 80%, men check lige med Graham Bells formel) Tager vi så lidt usikkerhed på det faktiske flow, så er vi ganske tæt på de værdier din er målt til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2012, 17:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Ja, tror også 6 vs 4 cylindere er det der lige umiddelbart spiller ind her...
Syntes måske nærmere vi skal tale om effekt pr. dyse (og i det her tilfælde så også pr. cylinder) i stedet for om effekt pr. motor.
Vi kan så lige pludselig sammenligne æbler med æbler ;-)
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2012, 19:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
LQS> Udgangshastigheden var 170km/t. Sidste år var den 179km/t, men til gengæld var min 60 fods tid dårligere. Det var som om at så snart jeg fik MTérne på, røg min 60 fods tid ned fra 2.2sek til 1.9sek, men min udgangshastighed faldt med 10km/t. Sikkert fordi der kom for meget modstand i dem, kontra de noget hårdere gadeslicks jeg kørte med sidste år.
Hvis jeg fik smalle dæk bagpå istedet for de 8X16" compomotive der sad på til DHB, ville topfarten garanteret også være højere / 402 meter tiden være bedre.


Noget tyder jo så på at jeg sagtens kan nøjes med mine nuværende dyser så længe jeg kan justere benzin mængden i boksen, uden at skulle skrue benzintrykket helt vildt op, og uden at de begynder at magre ud, når jeg skal til at montere spjældhuse. Effekten burde gerne stige med 40-50HK baseret på andres forsøg med spjældhuse på sådan en V6 motor som min.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2012, 08:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Carsten skrev:
LQS> Udgangshastigheden var 170km/t. Sidste år var den 179km/t, men til gengæld var min 60 fods tid dårligere. Det var som om at så snart jeg fik MTérne på, røg min 60 fods tid ned fra 2.2sek til 1.9sek, men min udgangshastighed faldt med 10km/t. Sikkert fordi der kom for meget modstand i dem, kontra de noget hårdere gadeslicks jeg kørte med sidste år.
Hvis jeg fik smalle dæk bagpå istedet for de 8X16" compomotive der sad på til DHB, ville topfarten garanteret også være højere / 402 meter tiden være bedre.


Noget tyder jo så på at jeg sagtens kan nøjes med mine nuværende dyser så længe jeg kan justere benzin mængden i boksen, uden at skulle skrue benzintrykket helt vildt op, og uden at de begynder at magre ud, når jeg skal til at montere spjældhuse. Effekten burde gerne stige med 40-50HK baseret på andres forsøg med spjældhuse på sådan en V6 motor som min.


Du skal også lige huske at DutyCycle ikke må blive for høj, for så løber dyserne varme.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 09:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
K-Finn>

Jeg har desværre ikke noget konkret tal på lufttryk og på temperaturen den pågældende dag. Men han tastede den temperatur ind som passede med temperaturen i luften, lufttrykket var på 1010 eller sådannoget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team