Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:58

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Kan du ikke bare køre den helt ned i tryk? Så den ikke laver flere HK end standard? Så kan synsmanden vel ikke brokke sig... Eller det kan de jo altid, men vel ikke over HK/NM?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Måden at få identitetsskiftet afgjort på så det holder vand, er jo at få et bindende svar fra SKAT. Mener det koster 300, og den tid du bruger på at skrive til dem.

Hvis du kun har motoreffekten forøget, og der ikke findes en større model den kan sidestilles med, så bør det ikke være identitetsskifte.
Men husk at du faktisk over de sidste 2år har lavet en del ændringer på den. Hvis det har karakter af en ombygning eller en renovering over en vis %del af bilens salgsværdi, så kan du nemt være på tynd is.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

jo den kan skrues ned :) men der er stadig en forholdsvis stor turbo, benzpumpe, indsugning, intercooler, wastegate og ecu der er synligt :)

der er ikke lavet noget om på selve bilen, det ydre er ikke renoveret :) men der er røget forholdsvist mange penge i mortoren, der helt sikkert overskrider den % del du snakker om, da motoren har været dyrer en resten af bilen.

men det er den største i mr2 familien da det er JDM GT-S modellen, der er e af de hurtigste produktions biler Toyota laver :)

så det er en god ide at gemme kviteringerne væk og aldrig snakke om dem igen pga beløbene der står på dem ?

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
lqs skrev:
prøv at læs hele denne tråd. bag efter kan du spørge din synsmand hvad han vil lægge navn (og arbejde) til.
skøn... ja det ville være skønt. men det er nærmere papir fra bilens off. importør der gælder. i dette tilfælde toyota dk.
MVH søren

Læste det igennem og forstod det således at bilen er født og indregistreret som 3sgte. med en effekt forøgelse på 1++% ???

Så ved jeg ikke om vi snakker under de 20% eller som GM tolker det 100% .
. Hvis du ligger over 20% eller de 100%, har du vel alligevel ikke rigtig noget at bruge Dok. fra toyota til, for jeg husker ikke lige en model der er større. Så snakker vi da TUV som Brian skriver.

Derfor Spørger jeg ind til årgang, da der er visse krav til benzin forbruget (skal dokumenteres) som er årgangs bestemt. Også ville jeg mene at det er a holde sig under de 20% som jeg personlig aldrig har haft brug for at dokumentere, med mindre vi snakker stor IC Kæmpe mølle osv.
Hvad der så bagefter er en gråzone vil da være meget svært at bevise ikke ?

MVH

Titel:
Moderator

Husk at fortælle dit forsikringsselskab hvad du har gjort ved bilen.

Du kan komme i den situation at du reelt ingen forsikring har(selvom du betaler "noget") hvis du ikke er ærlig overfor forsikringen og der sker et uheld.

Præmien bliver selvsagt højere, men hvis du ikke fortæller dem det, så kan det være bedre helt at køre uden og selv spare pengene op(selvforsikring) set ud fra et dækningssynspunkt.

Lidt afhængigt af hvor grov du har tunet den, men når det ER gået galt så har du reelt været i ond tro iogmed bilen burde høre til en anden risikoprofil i forsikringens øjne.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
netop forsikringen kan nægte at betale noget ved feks, forkert loadindex, forkert dækbredde, forkert ET, solfilm de forkerte steder og mange mange andre ting.

Som fodnote, har jeg aldrig hørt om sådanne tilfælde forsikringen har kørt sag mod egen kunde.

Titel:
Medlem

Det er mig der har skrevet det lidt hurtigt :) bilen er ikke godkendt med1xx% og tror ikke at det er muligt da toyota ikke er meget for sådan noget. Dog kan bilen køre med lavt tryk så den holder sig under de 300 hk, men det er tydeligt at den kan mere, da turbo'en er en del større end std møllen. Samtidig er intercooleren også væsentligt større og indsugningen er også placeret anderledes.

jeg snakker med forsikringen om det og høre hvad de siger da det er rart at vide hvordan man står, hvis uheldet er ude :)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Jeg tror de eneste som rigtigt kan svare dig på om den kan godkendes med de hestekrafter, er færdselsstyrelsen. Ring og snak med dem og høre hvilke krav der er.

Du skal først undersøge om den kan godkendes/synes med de ekstra hk.
Så ka du tage den med skat bagefter, da de sikkert vil have en bid af kagen, spørgsmålet er så hvor meget de vil ha.
Betaler du først afgiften, og du finder ud af bagefter at den slet ikke kan godkendes, ka du ikke være sikker på at du ka få det du har betalt i afgift tilbage. Så derfor find først ud af om det i det hele taget kan godkendes. Også til aller sidst skal du lave din forsikring så den passer til bilen.

Ka fortælle at når man ska have godkendt en Hot Rod, skal man have lavet en køretøjsrapport og en køretest og det kan bla, Preben Egelund http://www.prebenegelund.dk udføre. Da det hedder sig at det skal være et ufrivilligt prøveinstitut der udføre disse test. Det er ikke så dyrt igen som folk tro og jeg ved at der har været nogle alm biler i gennem ved ham, har hørt om noget honda med noget større motor og en mascot hvor der var lagt en motorcykel motor ind bag, så den var blevet baghjulstrukken.

Men ring og snak med færdselsstyrelsen.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Medlem

HenrikGM skrev:
Husk at fortælle dit forsikringsselskab hvad du har gjort ved bilen.

Du kan komme i den situation at du reelt ingen forsikring har(selvom du betaler "noget") hvis du ikke er ærlig overfor forsikringen og der sker et uheld.

Præmien bliver selvsagt højere, men hvis du ikke fortæller dem det, så kan det være bedre helt at køre uden og selv spare pengene op(selvforsikring) set ud fra et dækningssynspunkt.

Lidt afhængigt af hvor grov du har tunet den, men når det ER gået galt så har du reelt været i ond tro iogmed bilen burde høre til en anden risikoprofil i forsikringens øjne.

Har undersøgt en lignende sag ved en jurist. Din ansvars forsikring er altid gældende, selv om du har tunet din bil (dog er der undtagelser, hvis du har været "groft uagtsom")

Snakker vi kasko har piben en anden lyd.

Titel:
Medlem

okay, må jeg lige finde ud af det er rart at have nogenlunde styr på forsikringen :)

bilen er en indregistreret i danmark og har været det i 3år nu her. dog har det været uden plader et pænt stykke tid pga, motorbygningen :)

og det er ikke så meget om den kan godkendes med de, hk for det er jeg nu ret sikker på at den ikke sådan lige kan. men mere om jeg kan komme ud i en afgiftbøde, pga ændringerne på STD motoren :)

da jeg er ret sikker på at den ikke kan godkendes med 1xx% flere hk, er systemet sat op så ladetrykket kan justeres så den ikke kommer over 300 hk :)

men det er dog ret synligt at bilen kan lave mere, pga den store turbo, intercooler, mm :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time