Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 13:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
32 liter sovs i minuttet er godt nok meget!

2 stk. af dem her i parallel kan gøre det.
Så har du 2-200 psi og ca. 40 liter i minuttet.
http://www.summitracing.com/parts/AEI-11105/


eller 2 af dem her kan også gøre det
http://www.summitracing.com/parts/RPU-1501/


Hvad angår FPR ved jeg ikke lige, men her er man vel også nødt til at sætte noget i parallel for at kunne klare det store flow.

Man skal måske kigge lidt på hvad topfuelerne bruger.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 16:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Er det ikke bare byg selv.

Kunne en kompressor ikke virke evt. Feks en roots eller bedre endnu en skruekompressor.

Evt en snekkepumpe.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 16:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
VAG mekaniker skrev:
Hmm - er det her skudt helt ved siden af?
http://www.diyautotune.com/catalog/sx-p ... p-292.html

"If you need more, use two and send us pictures of the car :up: "


Den lover nok lidt meget ifht hvad dens egne specs siger, men hvad værre er, den er elektrisk, og der er langt op til +32.000ml/min.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2012, 16:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Tænkte mere noget i denne retning:

http://www.goodvibesracing.com/Fuel_Pumps.htm

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2012, 09:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
warp skrev:
Man skal måske kigge lidt på hvad topfuelerne bruger.

Kunne måske tvivle på at den slags er inden for GM's budget. Så er vi vist nok ovre noget i stil med en Mega-Bertha fra www.watermanracing.com , i prislisten står den til 5500$!! Men de laver heldigvis også mindre og knapt så dyre pumper. Tror der er flere firmaer der gør i mekaniske pumper af den kaliber, Google finder f.eks den her: www.weldonracing.com/product/32-16/3471 ... _Pump.html

Men mon ikke der med lidt held kan opstøves brugt lidt billigere, hvis man snuser lidt omkring i dragrace og traktortrækker kredse?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2012, 10:19 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nogen der ved hvordan de pumper ser ud indeni?

Feks en 044 pumpe har en teflonlign. belægning indvendigt, men er derudover bare en lille georotorpumpe.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2012, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Nogen der ved hvordan de pumper ser ud indeni

Ja der er vist ikke så meget info at finde på nettet, muligvis fordi vi nærmer os grejer der normalt bruges af "prof" racerne. Tror sjældent de selv piller ved den slags, de har i stedet en ekstra til back up. Rep og vedligeholdelse foregår så ved at tingene sendes ind til profferne på fabrikantens eget værksted. Men bliver du evt klogere af denne Kinsler reklame video?

www.youtube.com/watch?v=vOBCw93G-74


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 feb 2012, 22:09 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Nu bliver jeg lidt hooked på at vælge en std. aluminium oliepumpe til hydraulik.

De store forskellen mellem sådan en og kinslers, ligger i coatingen indvendigt, og brug af nålelejer. Coatingen er udelukket som DIY, men jeg kunne snildt ombygge en oliepumpe med nålelejer. Der skal nok et internt bypass på.

Det var selvf. nemmere at købe en fra enderle eller kinzler. :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2012, 00:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
En lille alu hyd-pumpe er jo designet til at pumpe HV22 eller HV32.
Mon ikke tolerancerne er for store i sådan en pumpe til at de kan lave tryk med benzin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2012, 08:20 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
m power skrev:
En lille alu hyd-pumpe er jo designet til at pumpe HV22 eller HV32.
Mon ikke tolerancerne er for store i sådan en pumpe til at de kan lave tryk med benzin


Jo, måske.

Omvendt, så er en 100grader varm 22´er olie ikke ret tyk. Måske det kan gå alligevel, men rent smøringsmæssigt, der skal der gøres eet eller andet.
Methanol smører nok ikke overvældende godt.

Kunne være et sjovt eksperiment.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team