Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 apr 2025, 15:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

2fat2fly skrev:
Den køre med egr ventil (den er 100% org), går ud fra at det giver samme resultat at jeg har prøvet at stripse aktuatoren fast i fuld udslag i den ene og så den anden stilling.
Det gav ikke den store foreskel, andet end den ca ladet 500omd før, men stadig ladet for meget i begge stillinger.
Så tyder det måske på en def turbo, hvis det altså er meningen at ladetrykket kun bliver styret med den vakuum dåse på turboen på den model motor.

Glem at stripse noget fast! Tag vakuum fra selenoid'en..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Ja, nu synes jeg der er belæg nok for det når 2 mennesker siger du skal tage slangen af, så nytter det ikke at stripse herfra og så til jerusalems ødelæggelse.

Slangen af den solenoide, og få en bolt i hullet. EGR behøver du slet ikke tænke på nu

Titel:
Senior Medlem

Runesm skrev:
EGR behøver du slet ikke tænke på nu

Jo, for motorstyringen benytter vnt'en til at regulere med hvis ikke MAF flow falder når EGR er aktiv. Blænder man den af vil motorstyringen forsøge at tvinge luft gennem den ved at trække vnt'en mere an og dermed hæve EMP.

..og hænger den fast vil den fungere som en dejligt wastegate - og dermed give problemer med ladetrykket.

Titel:
Mester Medlem

TB206HDI skrev:
Runesm skrev:

Jo, for motorstyringen benytter vnt'en til at regulere med hvis ikke MAF flow falder når EGR er aktiv. Blænder man den af vil motorstyringen forsøge at tvinge luft gennem den ved at trække vnt'en mere an og dermed hæve EMP.

..og hænger den fast vil den fungere som en dejligt wastegate - og dermed give problemer med ladetrykket.

Så den forsøger simpelthen at blæse den ren? Fancy nok :)

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fyn
TB206HDI skrev:
Runesm skrev:

"TB206HDI" gider du ikke lige overesætte det til dansk, har da rodet en del med biler men de forkortelser er ikke lige mig :tooth:

Runesm skrev:
Ja, nu synes jeg der er belæg nok for det når 2 mennesker siger du skal tage slangen af, så nytter det ikke at stripse herfra og så til jerusalems ødelæggelse.

"Runesm" kan du ikke lige forklare mig hvorfor det ikke virker hvis jeg fikser armen i den stilling jeg ønsker, for så ved jeg 200% hvor armen står ?

Titel:
Mester Medlem

2fat2fly skrev:
TB206HDI skrev:
Runesm skrev:

"TB206HDI" gider du ikke lige overesætte det til dansk, har da rodet en del med biler men de forkortelser er ikke lige mig :tooth:

EMP er exhaust manifold pressure.
Det han siger er at hvis ikke den kan se at flowet i MAF'en (Mass air flow sensor - den som kigger hvor meget luft bliver suget ind i motoren) falder når den åbner for EGR'en, så hæver den turbotrykket af sig selv i et forsøg på at blæse EGR'en op med forhøjet EMP.

2fat2fly skrev:
Runesm skrev:

"Runesm" kan du ikke lige forklare mig hvorfor det ikke virker hvis jeg fikser armen i den stilling jeg ønsker, for så ved jeg 200% hvor armen står ?

Det er mere et spørgsmål om "Gider du ikke godt bare at prøve" - det vil give absolut 100% sikkerhed set fra både min og TB206HDI's side. Den vacuumdåse kan trække hårdere end du lige regner med, og strips der sidder et varmt sted er ikke det mest solide.

Hvis du trækker vacuumslangen af skal du ha' 0 ladetryk. Intet overhovedet.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
99% af de fejl der kommer , er der pga af SOD!
Bell-Add er kommet med EGR rens og VTG rens.
Prøv det, det er meget billigere og nemmere end at udsk div resdele....
http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 0&MenuCol=
http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 9&MenuCol=

Titel:
Mester Medlem

Runesm skrev:
Det er mere et spørgsmål om "Gider du ikke godt bare at prøve" - det vil give absolut 100% sikkerhed set fra både min og TB206HDI's side. Den vacuumdåse kan trække hårdere end du lige regner med, og strips der sidder et varmt sted er ikke det mest solide.
Hvis du trækker vacuumslangen af skal du ha' 0 ladetryk. Intet overhovedet.

Bare ok, nu er den varme bæ trillet på aut værksted, så nu må vi se hvad de finder ud af, skal nok vende tilbage med hvad problemet var.
Ja hvis altså det ikke er min egen fejl, for så sletter jeg indlæget i skam :damn:

VAG mekaniker skrev:
99% af de fejl der kommer , er der pga af SOD!
Bell-Add er kommet med EGR rens og VTG rens.
Prøv det, det er meget billigere og nemmere end at udsk div resdele....

Jep vi lejer også de små kemikere :cooking:
Der er Bell-add 1D i tanken og den har også fået en Bell-add Partikkelfilter rens.
Tror de tjæner Guld på alle de mirakel midler de går og brygger sammen.

Titel:
Mester Medlem

Så blev fejlen fundet. en def turbo som ellers kun skulle have kørt 30,000km :shock:

Titel:
Moderator

2fat2fly skrev:
Så blev fejlen fundet. en def turbo som ellers kun skulle have kørt 30,000km :shock:

Ved du mere ud over at den er defekt?
Altså feks hvad det er der er defekt.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time