Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 apr 2025, 03:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2011, 16:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.

Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2011, 16:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ca 3000 omd. og ca 110 km/t cruise. omkring 530-560 grader.
Sonden er monteret 2cm fra topstykke, med 1,5 cm indstik
AFR omrking de 16,5-1.
Omkring de 850-900 grader når den virkelig skal arbejde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 aug 2011, 22:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
K-FINN skrev:
Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.
Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR


ALLE ER VELKOMMEN MED ET BUD PÅ HVORFOR EGT. LIGGER SÅ HØJT FOR MIG.
Jeg vil tro at det her er ca 125Kmt i 5 gear (speedo er dødt)
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/EGT.png

Helt rigtigt. Jeg har aldrig rørt min tændingstabel siden jeg laved det ud fra powerpage "Ignition Map Configurator - Startup Map"
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/ING.png

Men jeg har så tilpasset min lambda tabel efter hvor varm EGT bliver.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... Lambda.png

Men ellers køre motoren fantastisk med rigtig god respons.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2011, 05:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg tænker om du har tjekket tændingen med en pistol, i tilfælde af at du nu tror du kører 26 men fx kun kører 16. Enten det eller du kunne godt tåle at trække tændingen lidt tidligere.

Jeg havde på en 10 km tur med let fod på speederen glemt at låse tændingen op fra 10 grader da jeg tjekkede den, og der var min manifold en pæn dunkel rød farve da jeg kom frem

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2011, 16:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
dykkerdahl skrev:
K-FINN skrev:
Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.
Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR


ALLE ER VELKOMMEN MED ET BUD PÅ HVORFOR EGT. LIGGER SÅ HØJT FOR MIG.
Jeg vil tro at det her er ca 125Kmt i 5 gear (speedo er dødt)
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/EGT.png

Helt rigtigt. Jeg har aldrig rørt min tændingstabel siden jeg laved det ud fra powerpage "Ignition Map Configurator - Startup Map"
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/ING.png

Men jeg har så tilpasset min lambda tabel efter hvor varm EGT bliver.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... Lambda.png

Men ellers køre motoren fantastisk med rigtig god respons.


Det er jo netop et opstartsmap, der kan få motoren til at køre.
Med meget safe indstillinger!!!
Derefter skal der justeres for at få den til at køre riktigt.
Meget høj egt avancer tændingen.
Prøv med 2 grader af gangen fra 100 kpa og ned og fra 1600 omdrejninger og op. LYT efter tændings banken, og slip gassen hvis det sker redarder derefter 3 grader.
Kig på egt, og hvis den begynder at køre underligt ved lav belastning så retader indtil den kører ordentligt igen.

Og helt personligt havde jeg nok flytter et par rækker ned under de 100 kpa. For at få en større opløsning på tabellen der.

Det bedste er altid at få skidtet kørt ind på et felt, for at finde de sidste HK.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 aug 2011, 16:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg ville prøve give den 5 grader mere i suge område, så tror jeg egt falder..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 00:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg har ikke et rullefelt, så det bliver gjort på vej.

Ja tænding er nok et nyt emne jeg bliver nød til at arbejde lidt med.
Jeg har en lille knock detektor (Skassa model med 5 dioder) som jeg må tilsluttet, men jeg har lidt svært ved at komme i gang da det er sådan et mystisk område.
Men jeg kunne godt prøve at give den en 3-5 grader i suge området, og så prøve mig frem i tryk området...

Hvordan lytter i efter knock, det er jo ikke meget man kan høre i del larm.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 05:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Man lytter med ørene self. :wink:
Men er bilen for godt isoleret, eller det omvendte.
Så er der et par forslag her,
http://www.vemssupport.com/forum/index. ... 680.0.html

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 15:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Jeg syntes mest det er min fine 3" Ebay udstødning jeg kan høre.

Jeg har i dag haft en lang Tlf samtale med Peter Vems om hvordan sådan en sensor virker, og er blevet enige med mig selv om at jeg nok heller må få den plastik ting sluttet til...
http://www.vemssupport.com/forum/index.php?topic=566.0

Er der nogle der hved hvor man i København kan købe:
1 Bosch knock senser.
4 NGK BCPR7ES eller BCR8ES tændrør.

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 aug 2011, 16:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bare husk at den fine boks skal justeres ind efter motoren!!

Mekonomen kan være et bud!!
Sensoren kan også findes hos en hugger, svenske og tyske biler er mit bedste bud.
Husk den må maks spændes med 25nm. svjh.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team