dykkerdahl skrev:
K-FINN skrev:
Er det vel almindelig cruise ?, så er det meget varmt efter min mening.
Tror jeg ligger omkring 700 ved cruise.
Du kører sikkert med konservativ tænding, det kan give meget høj EGT, gætter på du har styr på AFR
ALLE ER VELKOMMEN MED ET BUD PÅ HVORFOR EGT. LIGGER SÅ HØJT FOR MIG.
Jeg vil tro at det her er ca 125Kmt i 5 gear (speedo er dødt)
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/EGT.pngHelt rigtigt. Jeg har aldrig rørt min tændingstabel siden jeg laved det ud fra powerpage "Ignition Map Configurator - Startup Map"
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... hl/ING.pngMen jeg har så tilpasset min lambda tabel efter hvor varm EGT bliver.
http://i233.photobucket.com/albums/ee10 ... Lambda.pngMen ellers køre motoren fantastisk med rigtig god respons.
Det er jo netop et opstartsmap, der kan få motoren til at køre.
Med meget safe indstillinger!!!
Derefter skal der justeres for at få den til at køre riktigt.
Meget høj egt avancer tændingen.
Prøv med 2 grader af gangen fra 100 kpa og ned og fra 1600 omdrejninger og op. LYT efter tændings banken, og slip gassen hvis det sker redarder derefter 3 grader.
Kig på egt, og hvis den begynder at køre underligt ved lav belastning så retader indtil den kører ordentligt igen.
Og helt personligt havde jeg nok flytter et par rækker ned under de 100 kpa. For at få en større opløsning på tabellen der.
Det bedste er altid at få skidtet kørt ind på et felt, for at finde de sidste HK.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html