Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 17:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2011, 17:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Et er levetiden på sonden.
Det andet er at målenøjaktigheden skrider nå den er for varm.
Innovate kommer feks med en fejl, hvis den er for varm.
Andre fabrikater kommer ikke med den fejlmedelelse.
Og den kom ofte på min da den var monteret ca. 30 cm efter turboen.
Nu da den sidder ca. 1,2m, efter turboen er der ikke det problem.
Og sonden har mulighed for at opnå den optimale arbejds temperatur.'
Signalet fra sensoren er godnok lidt forsinket, ca 0.2-0,5 sek.
Men det er til at leve med når man ved det.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2011, 18:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Men hvor meget når temp. at falde fra 0.3 til 1.2 meter efter turboen?
Der er jo ingen trykfald og kun rørets overflade til at køle gassen...
Og gas hastigheden kommer vel let op på 200km i timen i et 2.5" rør lige efter turbon.....

Hvad er det for fejl der opstår i signalet fra en WB..... ?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2011, 16:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Vil lige sige. Jeg lige har haft min bil på rullefelt.
På mit afr ur i bilen og på den sonde der blev sat i udstødning i udgangen på udstødning var der ingen forskel og se i afr.
Om der er en tidsforsinkning vil jeg ikke gøre mig klog på.
Sikkert nok.Men vel ikke noget der betyder noget som helst.
Er bare til orientering.
Mvh Martin

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 06:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er noget læsestof om brug, og montering af en lsu4 sensor.
http://wbo2.com/lsu/Y258K01005e03mar21eng.pdf

Det er faktisk meget interessant læsning.
Maks. temperaturen på de forskellige dele af sensoren er speciel interessant!

Specielt hvis man er interesseret i maks. levetid og nøjaktighed.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2011, 18:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Sådan her sidder min wideband sensor.


Billede



(Det er på en diesel)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team