Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 20:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Jeg tror Hr. Jerril refererer til Cos4x4 om at være pigesur, men dette er blot et gæt!

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 mar 2011, 20:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Gummispoiler skrev:
Jeg tror Hr. Jerril refererer til Cos4x4 om at være pigesur, men dette er blot et gæt!


Ja ok - det kan da være. I så fald beklager jeg misforståelsen fra min side :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 10:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Tak for de mange gode indspark.

Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 10:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kuno skrev:
Tak for de mange gode indspark.

Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.


Så vidt jeg husker, så kan du godt ende med marginalt bedre brændstoføkonomi. Det er sådan en lidt underlig prioritering hvor man indførte EGR for at sænke NOX'erne i udstødningen, men på bekostning af andre ting - herunder endda ting som OGSÅ kan henføres under miljø. Det har altid slået mig som besynderligt...

Jeg proppede en gang vakuum til EGR solenoiden på en af mine tidligere biler. Det var af ren nød. Den kørte simpelthen som en pose nødder ved delgas når der kunne lukkes udstødningsgas tilbage i indsugningen (hvilket næppe kan overraske når man tænker over det :-)).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 mar 2011, 14:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Kuno skrev:
Tak for de mange gode indspark.

Har det nogen positiv / negativ indvirkning på brændstofsøkonomien, ydelse at blænde den af? udover at sovse problemet er løst.


Gevinsten kommer meget an på dit kørselsmønster. Nogle der forbedring på både økonomi og "kørbarhed" andre kan ikke mærke forskel.

Der er dog klart gevinsten ved mindre sovs i indsugningen, man undgår problemer med høj EMP presser ventilen op, og man får marginalt hurtigere spool up på turboen.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 jul 2011, 22:06 
Offline

Tilmeldt: 10 jul 2011, 11:35
Indlæg: 9
Geografisk sted: FYN
TB206HDI skrev:
Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.


Systemet kan godt renses med bilen kørende i tomgang. Firmaet Bell Add laver nogle glimrende produkter, som fint kan rense din turbo/EGR ventil uden du behøver splitte noget ad.
Jeg har 15 års erfaring med brug af deres produkter. Det dur' !!

Check: http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 3&MenuCol=


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2011, 19:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Krelle skrev:
TB206HDI skrev:
Motorsryringen sætter en fejl, men den har så lav prioritet at lampen ikke tænder. Blænd den med en plade på indsugningsmanifolden, og få den slukket i chippen. For at rense skal manifolden helt af og renses manuelt.


Systemet kan godt renses med bilen kørende i tomgang. Firmaet Bell Add laver nogle glimrende produkter, som fint kan rense din turbo/EGR ventil uden du behøver splitte noget ad.
Jeg har 15 års erfaring med brug af deres produkter. Det dur' !!

Check: http://www.belladd.dk/home.asp?Menu=6&M ... 3&MenuCol=


Hvordan vil du rense turboen uden at skille noget ad?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2011, 20:19 
Offline

Tilmeldt: 10 jul 2011, 11:35
Indlæg: 9
Geografisk sted: FYN
Bell Add´s renseprodukter er både til at tilsætte i tanken, samt forstøve ind i indsugningen,- og jo selvfølgelig skal man da afmontere luftfilter og lidt rør for at forstøvningen når de ædlere dele.

Jeg bruger selv en del af sortimentet. -Lidt ligesom at man får renset gebisset hvert halve år ved den yberlækre tandlæge.. :roll:
mvh Krelle


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2011, 20:19 
Offline

Tilmeldt: 10 jul 2011, 11:35
Indlæg: 9
Geografisk sted: FYN
Bell Add´s renseprodukter er både til at tilsætte i tanken, samt forstøve ind i indsugningen,- og jo selvfølgelig skal man da afmontere luftfilter og lidt rør for at forstøvningen når de ædlere dele.

Jeg bruger selv en del af sortimentet. -Lidt ligesom at man får renset gebisset hvert halve år ved den yberlækre tandlæge.. :roll:
mvh Krelle


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team