Mads B (dk) skrev:
HenrikGM skrev:
Mads B (dk) skrev:
nu har den så fået den helt store tur med stempler, opboring, plejlstænger, kogning af motorblok, rensning olie kanaler i krumtap, ny oliepumpe, polering af krumtap, ny vandpumpe, ståltoppak, special bolte osv
Auch, det var ærgeligt...

???
No offence, det går ikke på dine motorbygger evner.
Jeg kender til flere eksempler på havarerede motorer der lige er renoveret, end jeg har hørt om urørte originale motorer der har gjort ditto.
Jeg siger ikke du ikke kan reperare en motor, det kan jeg ikke vurdere, men det er som lqs siger mere reglen end undtagelsen at nyrenoverede motorer havarerer.
Den typiske historie går på at folk får at vide at lejer der har sadt der 200.000 er slidt op, så dem skifter de til nye, og kører 2-50km med den nye motor før den så er blevet til SKROT.(med forhenværende nye lejer i!)
Feks 1,8T....Kender til 1 original motor der har tabt en ventil og derved afgået v. døden.
Kender til 9 (NI!!) 1,8T motorer der er blevet renoveret, og afgået ved døden før de runder 50km, alle med lejehavari(med forhenværende nye lejer!). Alle 9 motorer kørte før renovering.
Af ovenstående 9 motorer er mindst de 3 af dem idag blevet byttet med en ombyttermotor fra en hugger, og alle 3 kører stadigt(trods højt km tal og 3x opringelig motoreffekt.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!