Dybro skrev:
Her har du lidt go læsning om ethanol:
http://journeytoforever.org/biofuel_library/ethanol_manual/manual_ToC.htmlMen det vil næppe kunne betale sig at bruge EL. gas eller olie til disteleringen.
HenrikGM skrev:
Der bliver noget med forsikringen og brandfaren også.
Mulighed for et gedigent brag hvis noget tager en skæv retning...
Det er da lidt noget pladder det du siger der...
1. ethanol kræver højere antændelsestemperatur
2. ethanol har et højere flammepunk
3. ethanol kræver meget mere fordampningsvarme
4. ethanol har reduceret brændværdi
- hvorfor skulle det så være mere brandfarligt...?!!!
Og hva forsikringen angår.. tja, der er jo allerede 5% sprit i vores benzin. Det er vel ikke ulovligt at fylde bilen op med e85 i sverige eller tyskland..
Selvfølgelig skal tændingen stå korrekt til det pågældende brændstof - det er da klart.
At det er noget sludder, det er jo din påstand.
Alle materialeegenskaberne kender jeg så glimrende, men det er ikke det der er pointen.
Jeg VED at jeg har begrænsninger på hvor meget brændstof jeg må have stående. Det fremgår fint og entydigt af min forsikring.
Du kan selvf. være i besiddelse af tilladelse til at producere alkohol, og ligeledes forsikringsselskabets accept af at du ligger inde med større mængder ethanol, alkohol, sprit, whatever.
Du kan også være i besiddelse af miljøgodkendelsen, og hvis jeg ikke husker forkert skal AT lige med indover godkendelsen.For slet ikke at snakke om SKAT.
Hatten af hvis du har disse krav dækket, men det er ikke noget du lige får overnight. Umiddelbart vil det være min påstand at du ikke kan producere det, uden at tilhøre kategorien "hjemmebrænderier".
Du omtaler ikke disse indledende øvelser(tilladelserne), så måske du ikke er obs på dem. I virkeligheden er dit mindste problem at finde ud af hvordan du laver spritten, det er langt langt sværere at finde ud af hvordan du gør det lovligt.
Du skal ikke bevise noget du ikke har lyst til, men din påstand er at jeg sagde noget pladder.
Lad os så se om det i virkeligheden er pladder.
Første ordre:
Jeg vil godt købe de første lovligt producerede 50liter Ethanol til 2011 markedspris.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!