Citat:
Undgå spild med en ren kobber pakning er nok ikke så nemt endda.
Jeg vil lige sige, at jeg har INGEN problemer haft med utætheder fra olie og vand.
pakningen har fået en microskopisk klat flydende pakning(varmebestandig siliconepakning) rundt ved olie og vandkanaler.
Citat:
Ja, når man nu har startet CNCen, hvorfor så lade sig begrænse af box-thinking?
Jeg kan sagtens følge dig her, havde faktisk denne løsning oppe at vende også, men argumentet for, at gøre som jeg har gjort(siger bestemt ikke det er den eneste rigtige løsning).
Er at(set med mine øjne) en fjedertråd, der siddder KLEMT ned i sporet(og bliver der!), trykker en hel del hårdere, end en alu"ring".
Jeg tænker på, at hvis man "kommer til" at montere en ikke_helt_udglødet pakning, er jeg bange for, alu-ringen vil deformere lidt, medmindre den har et modspor i blokken, og der vil man nok alligevel ikke være home safe?
Modsporet har jeg valgt fra, helt bevidst af den simple grund, at hvis blokken giver efter for presset, kan man bare smide toppen over på en anden std. blok, og være kørende igen, efter et par timer med "svensknøglen".
Hvis jeg får tid senere på dagen, kan jeg tage et par billeder af en kobberpakning, der har kørt med højt tryk uden o-ring, og en der kørt med o-ring.
Tror faktisk også jeg har en "brugt" Elring pakning, der kan stryge med i billedet?