Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 11 apr 2025, 12:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Ja det var selvfølgelig en anden faktor som er mindst lige så kritisk (hvis ikke mere).

Men skal de ikke bevise at den skade der er sket, er forskyldt at bilen er ændret(hvilken de nok altid kan finde en grund til), og kan man mon få en forsikring til at acceptere at bilen er ændret..

I bund og grund som du skriver kunne de vel stille sig på bagben hvis bilen var chippet ??.

Men jeg vil meget gerne hører om folk er blevet stoppet, vedr at deres bil har ikke godkente konstruktive ændringer, samt bødestørrelse. gerne nogle rå facts, også gerne hvis folk har haft probleme rmed deres forsikring vedr samme ting.

Jeg ved godt det er lidt kilden sag, og folk er måske ikke så vilde med at fortælle om det, men hvis nogen er frisk med at dele vil jeg gerne hører..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

betal politiet og se glad ud. det er i værste fald småpenge det drejer sig om.
skat. vurder om det kan gå at tage sagen/kampen mod dem i retten.

ang. forsikringen så er der nok dyrere at for sikre 1000hk end 100hk. kunne forestille mig de kunne finde på at sige vi dækker 10%! da du jo har forsikret 10%af bilens ydelse. det lyder måske søgt. men værd næsten sikker på forsikringens advokat er dygtig på området. det sammenholdt med signalværdien (som de sandsynligvis ser det...) gør at sådanen evt sag mod sit eget forsikringsselskab bliver svær at vinde. eller hvert fald vinde 100%.
MVH søren

Titel:
Medlem

lqs skrev:
betal politiet og se glad ud. det er i værste fald småpenge det drejer sig om.
skat. vurder om det kan gå at tage sagen/kampen mod dem i retten.

ang. forsikringen så er der nok dyrere at for sikre 1000hk end 100hk. kunne forestille mig de kunne finde på at sige vi dækker 10%! da du jo har forsikret 10%af bilens ydelse. det lyder måske søgt. men værd næsten sikker på forsikringens advokat er dygtig på området. det sammenholdt med signalværdien (som de sandsynligvis ser det...) gør at sådanen evt sag mod sit eget forsikringsselskab bliver svær at vinde. eller hvert fald vinde 100%.
MVH søren

Ja ok, men sagen er slet ikke noget om jeg vil betale, men hvis man overtræder nogle regler som jeg nu gør.. så skylder man sig selv i det mindste at kende konsekven af sine handlinger, ikke at de bliver mere eller mindre forkerte, men så ved jeg hvad jeg har med at gøre.

Titel:
Mester Medlem

konsekvenser...
POLITI ikke meget. ikke alvorligt.
SKAT. tænk dig om. ellers kan det blive dyrt.
FORSIKRING. informer dem. lav en skriftlig aftale med dem. ellers kan det blive rigtigt dyrt. læs umuligt at eje noget resten af livet!

mærkeligt nok er det altid politiet folk er bange for...'

MVH søren

Titel:
Medlem

ja det kan du havde helt ret i, kan være jeg skal prøve at indgå en dialog med forsikringen hvis det er muligt :-D..

Er der nogle af jer der har fået skrevet tillæg til jeres forsikring værdi/mer effekt

Titel:
Nyt Medlem

kepsus skrev:
Jo, men hvis min bil ikke har nogen "storbror", hvad skal de så beskatte den af ??

og hvad kan bøden løbe op af fra politiet..., det kan skat vel ikke svare mig om ??

jo, du kan sagtens betale afgift af en model som ikke findes.. Jeg har netop fået oplyst en afgift på 250 hk, hvor topmodellen har 170 hk...

Titel:
Moderator

lqs skrev:
konsekvenser...
POLITI ikke meget. ikke alvorligt.
SKAT. tænk dig om. ellers kan det blive dyrt.
FORSIKRING. informer dem. lav en skriftlig aftale med dem. ellers kan det blive rigtigt dyrt. læs umuligt at eje noget resten af livet!

mærkeligt nok er det altid politiet folk er bange for...'

MVH søren

Fin opsummering.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

KarstenM skrev:
kepsus skrev:
Jo, men hvis min bil ikke har nogen "storbror", hvad skal de så beskatte den af ??

og hvad kan bøden løbe op af fra politiet..., det kan skat vel ikke svare mig om ??

jo, du kan sagtens betale afgift af en model som ikke findes.. Jeg har netop fået oplyst en afgift på 250 hk, hvor topmodellen har 170 hk...

ok, må man spørge hvordan de er nået fremtil det, og hvordan prissætter de det

Titel:
Mester Medlem

KarstenM skrev:
kepsus skrev:

i den sammenhæng er det værd at tænke på, at skat ikke er mere vanskelige, end at man sagtens kan få lov, at betale afgift af noget der ikke kan synes!
MVH søren

Titel:
Medlem

ok, så jeg må prøve at skrive til told og skat for at få deres vurdering, og derefter se hvad min forsikring siger..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time