Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2010, 20:06 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 51
Geografisk sted: KBH
dj-steffen skrev:
Min wastegate står åben i tomgang. Ikke meget, men noget gør den alligevel.

Alle slangerne er nye og dobbeltjekkede for revner og lign. Også monteringen af slangerne er tjekket.

Nogen der ved hvorfor den evt. kan gøre det?


hvis det er en turbo med indbygger wastegate kan det være aksel der holder klappen og som actuator trækker i der er skæv/vredet
har selv prøvet det på min rallybil med T3 turbo

hvis det er en ekstern wastegate har jeg ikke lige nogle ideer

hilsen søgaard

_________________
www.rallycar.dk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2010, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
revnet hus ? (gælder både intern og extern)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2010, 20:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Søgaard skrev:
dj-steffen skrev:
Min wastegate står åben i tomgang. Ikke meget, men noget gør den alligevel.

Alle slangerne er nye og dobbeltjekkede for revner og lign. Også monteringen af slangerne er tjekket.

Nogen der ved hvorfor den evt. kan gøre det?


hvis det er en turbo med indbygger wastegate kan det være aksel der holder klappen og som actuator trækker i der er skæv/vredet
har selv prøvet det på min rallybil med T3 turbo

hvis det er en ekstern wastegate har jeg ikke lige nogle ideer

hilsen søgaard


han skriver den lukker ud i det fri, så det er en extern wastegate


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2010, 21:21 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Slangen er monteret inden gasspjæld og på den nederste studs på wastegaten.. Uploader et billede senere her i aften.. Wastegaten har hverken revner eller nogle andre skader...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2010, 17:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
så har du nok et stk defekt wastegate, det kan selfølgelig også være fjederen der er for slap.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 18:00 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Her er lidt billeder af wastegate'n..ved ikke om det hjælper :

Flangen på manifolden:
Billede

Wastegate monteret løs (Og nej, røret vender normal nedaf)
Billede

Wastegate på bordet:
Billede

Toppen af wastegaten. Der hvor "klatten" ligger sad der en ganske alm. 6mm bolt. Kunne ikke regne ud hvad den skulle bruges til, da den ikke kunne bruges til at stramme fjederen fordi der ikke er nogen skive eller lign. inde i wastegaten. Så bolten sad bare i hullet og gik ned i midten af fjederen.
"Klatten" er lavet med durafix og JA den er TÆT og JA wastegaten var skilt af, da jeg lukkede hullet.
Billede

Boostcontrolen er monteret efter denne vejledning:
http://turbomotor.dk/contents/media/boost1.JPG


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 18:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Følger der ikke sådan en lille pasring med, til montering imellem indgang WG og manifold, hvis ja, er den monteret ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg kan forestille mig at der mangler en plade eller lign inde i wastegaten som den 6mm bolt skulle trykke på.

du kan der ved kan stramme fjederen, så ladetrykket hæves.

det kan sagtens være pga at den mangler at den lukker ud i det fri i tomgang, da fjederen måske så er for slap.

smid den boostcontroler i skraldespanden .

monter så slangen i turboens kompresser udgang eller i trykrøret lige efter turbo, og og den anden ende af slangen på nederste studs på wastegaten

hvids det ikke virker så køb en anden wastegate.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 18:31 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 nov 2007, 18:36
Indlæg: 46
Geografisk sted: Haderslev, Jylland
Har prøvet at koble boostcontrolleren fra og trække slangen direkte fra trykrør til nederste studs på wastegate..det hjalp ikke noget..
Men så må wastegate enten mangle den plade, eller være defekt :(


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2010, 18:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
dj-steffen skrev:
Har prøvet at koble boostcontrolleren fra og trække slangen direkte fra trykrør til nederste studs på wastegate..det hjalp ikke noget..
Men så må wastegate enten mangle den plade, eller være defekt :(


du kan jo prøve at skære et lille stykke rør på ca 20mm som passer inden i wastegaten, så du strammer din fjeder.

eller købe en ny fjeder , de koster jo kun 40kr stk, og fås i 0,6 bar og 1,2 bar-


hvis ikke det hjælper så er den DØD


Senest rettet af m power 02 mar 2010, 19:19, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team