Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
En diskret lille kontakt så  troede egentlig ik der var noget galt i at have en boost controller ? Den er vel lige så tam som at glemme en slange på wastegaten, som resultere i højere tryk ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Brugeravatar

Intet er lovligt :)

Heller ik anden motorstyring . ..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Hehe tak for den jule gave TS :D

men blir da spændene at se det færdige resultat af det her.

Men så er det bare at betale afgift og så er man fredet lidt?

Senest rettet af Jakobsen 03 jan 2010, 11:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Ja, som han forklarede det, så var det "bare" et spørgsmål om, at betale afgiften. Så får man jo også dokumentation på, at der er betalt afgift af ombygningen, og så har T&S ikke noget at komme efter.
At det så bare ikke løser noget mht. færdselsstyrelsen og syn, er så en anden historie. Det vil jo stadig se en godkendelse udstedt af et godkendt prøvningsinstitut på turbosæt etc.
Men det er jo T&S problematikken, som kan give størst problemer, jævnfør den førnævnte Ford Fiesta. Ingen har vel lyst til, at skulle betale 160.000,- (ny afgift + bøde) for en bil, som måske ikke kan synes!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Hvad hvis jeg impotere en Citroën AX GTi Med en VTS 1600ccm 16v fra england til danmark... Ville jeg kunne få den indregistret i danmark?

Normal størrelsen på en GTi motor er 1400ccm 8v med 95hk....

Det jo lovligt i England at smide sådan en VTS 16v motor i AXér.....

Ved ikke om det høre under denne emne?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Hvis du betaler afgift af den m. 1,6v 16v, så har du dit på det rene mht. t&s.
Mht. syn, så godtager fstyr ikke længere en ombygning, bare fordi den har været synet og indregistreret i et andet EU-land. Der skal være udstedt papire på egnethed, forurening etc. fra et kba-p akkrederet prøvningslaboratorium, ex. Tüv, Dekra etc. Det kan i dit tilfælde med 1,6 16v ombygningen sikkert gøres forholdsvis "billigt", Tüv kan lave papire på op til 40% effektforøgelse for ca. 3000 euro.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
^^^ den historie hører man tit (på opelpower RIGTIG tit) men sjovt nok holder der en bil i min lillebrors gård der er bevis på det modsatte..

Den er dog hentet i tyskland, så om det gør en forskel kontra england tør jeg ikke lægge hovedet på blokken for..

honda civic 1,3 fra 86 ombygget til b16a1 vtec (150hk) samt bremser fra samme. alt er fra den nyere model, hvor 86'eren aldrig er født med noget af det, og er en helt anden model civic (er der mange der ikke er klar over).

synet af en der kender bilen, og for at det ikke skal være løgn var der lige kontrolbesøg fra færdselsstyrelsen samme dag, og han hjalp så med at få udfyldt papirerne rigtigt.. så vil mene at den er riiimeligt sikker :tooth:

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Jeg har så sent som i sidste måned talt med Peter Jessen Lundorf, ingeniør i færselsstyrelsen, som netop sidder som ansvarlig på dette område.
Det kan ikke lade sig gøre, hvis reglerne følges.
Hvis man kan få producenten til at dokumentere egnetheden på karossen, så skal man stadig have lavet dokumentation på forurening, med mindre samme motor fabriksmonteres i samme karrosseri.
Derfor kan man heller ikke længere smide en 1,8t i en Golf II 16v, selvom den holder sig indenfor 20% effektforøgelse, og kører efter en nyere eu-norm.
Hvornår er den Civic synet, for reglerne er som sagt blevet ændret.
Den gamle Civic kom jo i en 130 hk version, så i princippet har man vel kunne dokumentere, at Civic´ens karosse var egnet op til 130x1,20 = 156 hk. Da Vtech´en opfylder en nyere eu-norm, var det altså muligt førhen, at montere en sådan motor, i sådan en bil. Men efter de nye regler, skal man som min. have dokumentation for, at forureningen overholdes.
Jeg ved at man kan købe et sådan dokument for omkring 1000 euro hos TüV. Spørgsmålet er så bare, om det er nok.
Det største problem er i mine øjne, at reglerne ikke er særligt gennemskuelige længere. En ting er hvad der står på fstyr/t&s hjemmesider, en anden ting er, hvad man får at vide, hvis man ringer derover. De har åbenbart en række regler, som man ikke kan læse om nogle steder. Og det er ingen da tjent med!

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Lindahl skrev:
Jeg har så sent som i sidste måned talt med Peter Jessen Lundorf, ingeniør i færselsstyrelsen, som netop sidder som ansvarlig på dette område.
Det kan ikke lade sig gøre, hvis reglerne følges.
Hvis man kan få producenten til at dokumentere egnetheden på karossen, så skal man stadig have lavet dokumentation på forurening, med mindre samme motor fabriksmonteres i samme karrosseri.

Ikke helt sandt, det kommer også an på bilens årgang. Hvis motoren er under 2 liter kan man undgå forureningstesten frem til 10/1990, så vidt jeg husker.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Lindahl skrev:
Men det er jo T&S problematikken, som kan give størst problemer, jævnfør den førnævnte Ford Fiesta. Ingen har vel lyst til, at skulle betale 160.000,- (ny afgift + bøde) for en bil, som måske ikke kan synes!

Lad nu sagen komme i retten, så vi kan se hvad den bliver...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time