Mathias skrev:
Kompressor:
1) Inducer 48mm
2) Exducer 70mm
3) A/R = 0.60
Turbine:
4) exducer 48mm
5) A/R = 0.48
Hej Mathias
Se nu har vi alle data til at vi kan gå på rov i arkiverne og hukommelsen for sammenligninger.
På kompressorsiden ligger vi et sted mellem en GT2860RS og GT2871R. Du har induceren fra 60RS og exduceren fra 71R (sådan groft sagt). Det betyder at den har et forholdsvis bredt arbejdsregister, den har ikke så nem tilbøjelighed til "surge" i bunden på din 2.2L, men løber heller ikke ud i toppen af mappet hvis den skal lave meget tryk. Jo højere exducer jo højere tryk i map-registeret.
Dvs. kigger man alene på kompressorsiden burde den kunne lande på den gode side af 350hk IMO.
Derimod turbine siden. Den er meget lille. Du har både lille hjul og lille A/R. Er du sikker på du har målt rigtig på turbinehjulet?
Den størrelse hjul og A/R laver alvorlig prop omkring 250hk på T25 hus IMO.
Det er umiddelbart et mismatch i mine øjne og laveste fællesnævner har det med at trække det længste strå.
Prøv lige at mål turbinehjulet igen. Der er meget lidt forskel mellem inducer og exducer på turbinehjulet så bare mål henover midten.
Umiddelbart så ser jeg på ingen måde den turbo lave 500hk. Med f.eks. turbine A/R 0.80 og en >50mm turbinehjul i T3 hus nærmer vi os noget der kunne ligne 350 - 400hk. Men det er ikke tilfældet her i de opgivne tal på turbinesiden.
Du skal vide om dit hus er T2 eller T3.
Indvendige mål i indgangen:
T2 måler 49,3 x 40mm
T3 måler 74,7 x 50,3mm
Mål lige og se hvad det er
Mvh Jakob