Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg ville godt nok undgå at starte med at skyde ud i en 180 graders bøjning, bøjninger er roden til alt ondt på tryk.

som mange andre har sagt, Heyer kan trylle med en tigger,

du kan gi mig et kald på 50554248
hvis henrik ikke svarer han gider aldrig tage sin tlf,,((måske er det kun når jeg ringer))

du kan jo kigge forbi, imorgen, pøler vi lidt med en gammel KE70, og en lidt nyere LS400, mon ikke man kan gensplejse noget sjovt ud af det.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
der er da ikke nødvendigvis noget galt med 180 graders bøj, hvis det bliver lavet i 3" og der bliver brugt lange bøjninger. så bør det ikke give en nævneværdig "prop" det er trods alt "kun" 200 hk der søges. men laves folk med de biler der ikke betydeligt mere effekt uden tryk?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

det har du ret i, havde "set forbi" det med den ønskede ydelse

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers
Når I andre får noget rustfri arbejde udført, er det så på timepris eller fastpris? Jeg synes det er svært at vide hvor meget sådan noget koster. Nogen der har et par råd?

Jeg har taget kontakt til en, der kommer og kigger på det på torsdag. Jeg er spændt på hvad sådan noget koster.
Viser det sig nu at det er for dyrt, må jeg jo undersøge om det er prisen det er galt med eller mig...
Jeg er elektriker, og er vandt til at give pris på noget arbejde, men smedearbejde har jeg ingen anelse om. Der er ikke nogen der vil bytte noget elektrikerarbejde med noget smedearbejde? he he

Jeg har fundet ud af at jeg vil montere potten til venstre for motoren. Så røret kommer til at bestå af 2x45gr og 1x90gr. Om det så bliver 3" eller 2,5" er ikke besluttet endnu. Potten godt nok kun 2,5", så spørgsmålet er, om det er besværet værd at lave røret i 3".

Mc Mekanikeren skrev:
Kan se du er fra Randers af, hvor er det nærmere betegnet ?

Jeg bor i den nordlige del af byen, men har værksted ud i den vestlige del. Hvor i byen kommer du fra?

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Yugo Turbo skrev:
der er da ikke nødvendigvis noget galt med 180 graders bøj, hvis det bliver lavet i 3" og der bliver brugt lange bøjninger. så bør det ikke give en nævneværdig "prop" det er trods alt "kun" 200 hk der søges. men laves folk med de biler der ikke betydeligt mere effekt uden tryk?

Jo der er ikke rigtig nogen her i DK der kører med tryk på de boxermotorer. Der er masser af folk som laver +200hk på deres suge motorer. Men der snakker vi så også 2,3-3liters motorer. Min er kun knap 1,8liter. Dernæst kører de jo alle med karburator, og det gider jeg ikke. Jeg er træt at at ligge og rense tomgangsdyser og juster fordeler. Så min kører med MS og wasted-spark. Bare fordi stelnummeret er fra 1972 behøver teknikken i bilen jo ikke være det.. :wink:

Titel:
Mester Medlem

pris mæssigt vil jeg sige ca 300 for opstart og der efter 100 pr samling der er en del mere til passning i forhold til at svejse med co2. Men stadig svært at sige hvor meget det koster men hva jeg har set på nettet hva heyer har lavet så ser hans meget godt ud. I for hold til hva jeg har lært mig selv og så bruger han sikker ikke så meget tid som jeg ville bruge

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Heyer arbejder på timepris.

jeg kender prisen men du bør selv kontakte ham hvis du er interesseret,
som sagt kan jeg vidregive kontakt oplyninger til dig hvis du ønsker det.
en stor del af hans harbejde kan ses på hans profil på bilgalleriet (foto gallerier)

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=31870

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Nu må jeg hellere lige lad den anden person give et bud først.
Så jeg er spændt på at høre hvad han siger af pris.

Det er jo ofte tilpasning, skæring osv der tager lang tid, og ikke selv svejsningen som sådan.

Titel: jbcoolers..
Senior Medlem

Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
jeg kan lave det, og laver det efter fast pris.. Du evt. kan kontakte mig på 60743564

!!! Ny Msn adresse!!!

Jeg kan lave alt i rustfri og aluminium til fornuftige priser.. bla. intercoolere i næsten alle størrelser

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Randers Egnen
Blob skrev:
Når I andre får noget rustfri arbejde udført, er det så på timepris eller fastpris? Jeg synes det er svært at vide hvor meget sådan noget koster. Nogen der har et par råd?

Jeg har taget kontakt til en, der kommer og kigger på det på torsdag. Jeg er spændt på hvad sådan noget koster.
Viser det sig nu at det er for dyrt, må jeg jo undersøge om det er prisen det er galt med eller mig...
Jeg er elektriker, og er vandt til at give pris på noget arbejde, men smedearbejde har jeg ingen anelse om. Der er ikke nogen der vil bytte noget elektrikerarbejde med noget smedearbejde? he he

Jeg har fundet ud af at jeg vil montere potten til venstre for motoren. Så røret kommer til at bestå af 2x45gr og 1x90gr. Om det så bliver 3" eller 2,5" er ikke besluttet endnu. Potten godt nok kun 2,5", så spørgsmålet er, om det er besværet værd at lave røret i 3".

Mc Mekanikeren skrev:
Kan se du er fra Randers af, hvor er det nærmere betegnet ?

Jeg bor i den nordlige del af byen, men har værksted ud i den vestlige del. Hvor i byen kommer du fra?

Jeg er fra en lille by som hedder Skørring (8544 Mørke), ligger ca. 15km syd for Randers.

E30 under tryk, og tilmed lovlig og godkendt.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=621087

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time