Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
HenrikGM skrev:
JerrilD skrev:
sorry hvis jeg er så uviden....

Ingen grund til at undskylde, uanset vidensniveau.

Du fik et godt og velment råd, og det er jo helt op til dig om du vil anvende det eller ej.

Pointen er at du får umådeligt svært ved at få noget rigtigt brugbart ud af det for 1-2000 kroner, uden en hel del erfaring.

Du er reelt begrænset til et andet luftfilter og en motorjustering for de penge.

Netop der for jeg sprøg om det kan betale sig at finde sådan et 1.3 ralley top. Frem for at få en til at porte toppen(1.4 toppen) For de rygter jeg havde hørt at ventilerne var større og knastprofilen er lidt skarpere. Men fandt ud af at det er noget nær det samme som på min egen 1.4 GTI.

Så regner med at holde mig til at finde en skarpere knast, få lavt lidt indsungning, evt fra en 1.3 Rallye(større spjæld) en anden udstødningsmanifold. Og så få renoveret toppen. Ved godt det kommer til at koste lidt penge.

Mit buged er bare ikke lige til at bruge 10000 kr på engang til sådan et projekt, der for jeg også spurgte om jeg kunne finde sådan et i stedet da det muligvis nok var billigere end alt det andet jeg havde i tankerne. Så det må komme efterhånden jeg finder nogle billige stumper. :)

Håber du forstår jeg hvad jeg skriver da jeg er pisse træt lige pt ;) heh

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Jo, jeg forstår godt hvad du skriver. Det er den samme gamle historie; flere heste, ingen udgift, og slutresultatet er ofte mange brugte penge, intet brugbart resultat.

Hvis du nu istedet siger:
Jeg vil bruge 10000kr på min bil, og vil have mest mulig køreoplevelse for pengene, og de skal alle gå til at få mere motoreffekt.
Så havde folk noget helt konkret at gå efter, og kvaliteten af folks svar steg gevaldigt.
Også selvom det kun var 4000kr du ville spendere.

Anyway, you get the point.

Du er ved at lære dig noget om motoren, og det er helt fint. Research er godt.

Nu ved jeg du er træt når du skriver dette, men du vil "holde dig til" ny knastaksel, lavet indsugning, større spjæld, ny udstødningsmanifold, og en topstykkerenovering. Umiddelbart så skal du lave _alt_ selv af ovenstående for at holde dig inden for dit budget, for de 10.000kr du snakker om du ikke vil spendere har du jo brændt af i den ønskeliste du har.

Prøv for sjovs skyld at nuppe en stump papir og skrive ned hvad du vil betale for knast, indsugning, osv. og læg tallene sammen. Det er uvurderligt at have en plan på et lowbudget projekt, ellers drysser du alle pengene på gulvet til dele der ikke passer sammen, og ender med at bruge LANGT flere penge i den sidste ende.

Husk det er et velment råd.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time