HenrikGM skrev:
Flere ting der går galt. Een af de værste er at du kun har 7mm imellem boringerne. Når du har boret den har du kun 5,5mm imellem. Stiller store krav til toppakning og motorstyring, ISÆR hvis du skal have vildt moment fra bunden.
ja jeg kan godt følge dig, men hvis en standart krumtap fra en 2,0 passer lige over i en 1,8 hvor det kun er slaglængden der er til forskel, så må en standart 2,0 (golf 3 2,0 ABF eller en 2,0TFSI i golf 5) da have de der 5,5mm imellem som du er inde på jo? og de køre da udenvidder problemer med endel tryk på osv. ellers ville sådan en krumtap jo ikke passe over i eller hva?
Citat:
std bunden før den bliver opboret kan lave 400hk ret komfortabelt(med andre plejlstænger).
Hvad angår topstykke, så er det en motor hvor der kan gøres både fra og til med det topstykke. Du kan få høj topydelse, eller masser af bundydelse, afhængigt at hvilket af de to design du vælger.
Det vil nok kunne lade sig gøre at tage det lille topstrykke og ændre det lidt til en meget højere topydelse, og stadigt bevare en masse bund.
jeg vil have mellem træk, jeg ved mange der laver 1,8T med stor turbo har træk fra 4000-4500 omdr og op til 8500-9000, men det er bare ikke det jeg vil lave, det skal jo ikke bare være lige som alle andre gør jo, jeg skal ikke lave en drag motor, det er en hverdags bil der skal bruges i det dagli, så den skal bare have mere mellemtræk 2500-5500 omdr (6500 omdr max)
Citat:
Med respekt for dit ønske om at bygge en 1,8T om til 2liter, så tror jeg dine penge er laaangt bedre givet ud ved at holde dig fra den ombygning, og få effekten på en mere skudsikker bund.
Jeg har et af mr.EfterZs topstykker liggende med et hul imellem cyl2 og 3. Indikationen er tydelig at der nok ikke er for meget gods imellem væggene, så fjerne yderligere 1,5mm eller ~20% af godset er måske ikke det bedste alternativ.
Fuld tryk før 3000rpm, og en motor der skal lave mindst340hk i første omgang, senere mere er et meget ambitiøst mål, der stiller krav til den undermotor. Meget lettere gennemførligt med flere rpm, og meget nemmere at få til at holde sammen.
jeg er da klar over at hvis man bare køber en støbt turbomanifold, en gt3071 turbo og laver lidt rør og en stor fmic med 3" udstødning 4dyser der passer i størrelse og stor luftmasse måler nogle kolder tændrør og en tur forbi RH til en indkøring så laver man måske 450-500hk fra 4500omdr og op til måske 8000 omdr elelr mere, men til daglig køre man bare ikke i de omdrejninger, jeg vil da have moment og effekt i det område jeg køre i.
igen, det er ikke topeffekt og racer motor jeg går efter, jeg vil have mellemtræk og moment i det område man nu køre en motor i til dagli og til kvik landevejs kørsel. jeg skal ikke sætter 402m tider eller noget.
jeg er meget glad for at få inputs og erfaringer fra jer der sikkert hare prøvet en del forskellige ting. men jeg er ikke sikker på i kan følge mig i hvad det er jeg vil. jeg laver ikke en motor og der efter ser hvad jeg for ud af det, nej det jeg vil er at se hvad jeg vil have som resultat når jeg er færdig og ud fra det bygge motoren. og for at få mit resultat er jeg kommet frem til jeg skal have større motor vol, for at spoole turboen lidt tidliger for at nå mit mål.
og for at vende tilbage til mit første spørgsmål (hvis jeg nu skulle vælge at gøre det):
hvordan skal sådan en blok bores op hvis den skal bores? -er det bare at bore den uden vidder, eller skal der spændes en klods oven på for at man kan spænde det op ligesom hvis topstykket sad på eller skal den varmes op før man bore osv, kort sagt hvordan skal den bores hvis den skal bores?