Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 00:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2006, 17:21
Indlæg: 130
Geografisk sted: Odense
Jeg kørte G60,KKK27,ekstern WG.... Tror det nok dit skal køre, men ikke optimalt. Bankesensor kan ikke just boks, kun afhjælpe svag banken... ved hjælp af en bleedventil på MAP-sensor & 4 størrere benzindyser & ECU-programmering lavede Jeg 297 hk-435nm ved 1,95 bar... på org. Digifantstyring :rock:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 06:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
C.Sørensen skrev:
det er gjordt flere gang før at monteret turbo på G60 motorer
uden problemer jeg er bekendt med.


Ja - men de bliver chippet bagefter...

Nu smider du så lige minus 200 cc ind i ligningen her også - så passer det altså slet ikke.

Citat:
hvis den har bankesensor og mapsensor samt lambda sonden
til hjælpe sig og den er lavet til at håntere trykladning .
men man skal jo starte et sted.


Ja hva' så?
Jeg tror ikke du får de helt store problemer med at få noget tænding til at køre uden bøvl - om du kan sætte et helt optimalt tændingsmap er noget mere tvivlsomt - men det kan så være hvad det være vil.

MAP-sensoren gør ikke noget selvjusterende for dig, og det samme med lambda-sonden. Lambda'en tager motorstyringen slet ikke højde for når du giver fuld gas, og i øvrigt kan den kun konstatere blandingsforhold som du ikke har lyst til at holde med fuld gas på en turbomotor.

Citat:
vi kan jo ikke alle køre med Megasquirt eller hvad pokker de nu hedde alle disse motor styrringer


Næh - men du har bare kastet dig ud i noget budget-værk, men motorstyringsmæssigt valgt en løsning som du risikerer ender med at koste dig en pæn klatskilling. Enten i form af en dyr brevvægt (havareret motor), eller penge til chipning på felt.
For ganske få ekstra penge kunne selv G60-motorstyring være undværet, og du kunne nøjes med alle sensorer, dyser, osv. fra den, samt brugt MS og en Innovate - så ville du være "selvforsynende".

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 09:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
jeg syntes efter at have læst meget inde ved
motorstyrrings delen af forum.
så har jeg stadig det virker lidt overskueligt for mig
med alle de tabeler osv .

så er det nok klogest at bare få den chippet . på vwvortex anbefaler alle sammen en sls chip, så kan den både "male og grunde" på samme tid :lol: . ifølge flere af dem.

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 09:09 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
når man laver sådan noget hvor man blander tingene sammen og ikke
vil smide de penge efter det som det kræver at et aldrig kommer til at køre helt optimal det må logik

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 18:49 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 dec 2005, 20:00
Indlæg: 131
Geografisk sted: Randers
hvis det er dig brorlort som laver det. ja så dør den markrald det er 112% sikkert.. :lee: lad nu bette bror her komme ind i kampen, så kommer den til at spille max..


og henrik fra RH er nem at lave en aftale med så du kan få den chippet billigt.

du kan jo os bare arve min gamle turbo fra golfen :D

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=73188


Senest rettet af Kws 25 jul 2008, 22:17, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 jul 2008, 19:46 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 okt 2003, 18:15
Indlæg: 379
Geografisk sted: Randers
hej bette bror
sjovt nok du siger lort/død og nævner din turbo er der en sammenhæng :?:

_________________
4X4 POWER
THIS ONE IS THE BEST
FUCK THE REST
NISSAN PATROL 3.3 TD


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 jul 2008, 10:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
i stedet for at kæmpe en kamp med at strikke et g60 ledningsnet sammen med alle div saensore, er jeg meget sikker på at en megasquirt montering er meget mindre smertefuld samt i den sidste ende billigere da rhmotorsport udemærket ved hvad de vil ha for at lege lidt med din styrebox !

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team