Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 04:21

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: intercooler
Indlæg: 11 jul 2008, 12:08 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
husk at købe en der kan holde til noget tryk...det er jo diesel tuning! :rock:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2008, 13:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Ja nemlig.. Hvor mange bar kommer jeg til at trykke med tror du?
Har nemlig tænkt på at få specialbygget en intercooler som er stor og tyk.. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2008, 00:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
Den motor du vil bygge er den 5 eller 6 cyl?

400 cc olie er nok lige i overkanten, har været med til og bygge en pumpe til en gardenpuller med en 1,9 TDI motor, kan ikke lige huske hvor meget olie den får men mener det er omkring 250 cc og den yder ca 350 HK ved 8000 omd.

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2008, 05:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Det er en 6 benet maskine.. Det vil vel være en god idé at få lavet skære ringe i toppen, ikk? Da den jo nok skal klare en del tryk..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2008, 06:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Hej andy ventede også på du kom ind over :wink:

sagde 300-400 mm3 for at han fik en rimelig størelse på elementerne, og deraf hurtig levering, så må han jo skrue den lidt ned til det passer... :wink: tror også jeg ville satse på en pumpe med noget ladetryksregulering af mængden. Nok mest for ikke at kvæle den i det, for brændstof økonomi bliver nok aligevel ikke så pæn :grin:

Ladetryk kommer nærmest kun an på hvad du tør og tror på det du bygger kan holde til...og hvor meget tøven du kan leve med

jo jeg ville lave skærerringe.

Hilsen John


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2008, 16:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
jamen jeg vil selvfølgelig gerne have godt med moment rimelig hurtigt.. Bilen skal også være ret kørbar, da jeg har intentioner om at bygge det så jeg kan køre den dagligt.. ;)

Men snakker vi 2 bars tryk på sådan en motor, eller er det nærmere de 3?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2008, 21:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Jer diesel folk.. Hvor får i bygget jeres intercoolere og indsugnings manifold henne?

Jeg har nu fundet en svensker som gør en del i at bygge mercedes automat gearkasser om til stærkere udgaver.. Det er noget med antal plader i gearkassen, og størrelsen på disse som han bygger om. Prisen skulle være iorden, men jeg venter stadig på et godt tilbud fra ham..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2008, 05:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 28 jan 2008, 20:39
Indlæg: 56
Geografisk sted: Lintrup
Man køber normalt nogle gode elementer(til over 3bar) hos "Nissens" og får en en der er lidt dygtig inden for det til at svejse endetanke på...

Normalt kommer du rigtig langt med std indsugning... Kører selv med std på min lille zetor 8011 hvor jeg har mine erfaringer fra...

Hvis der er nogen der gerne vil se noget diesel der trækker rent :rock:
Skulle i da komme til Night Powerpull Lørdag d. 19 juli i sdr. Hygum!


Senest rettet af starion 13 jul 2008, 08:34, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2008, 07:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Prøv at høre JB-coolers ad hvad de kan lave

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jul 2008, 14:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jul 2006, 15:58
Indlæg: 315
LionTamer skrev:
jamen jeg vil selvfølgelig gerne have godt med moment rimelig hurtigt.. Bilen skal også være ret kørbar, da jeg har intentioner om at bygge det så jeg kan køre den dagligt.. ;)

Men snakker vi 2 bars tryk på sådan en motor, eller er det nærmere de 3?


Hvis bilen skal kunne bruges til hverdags brug, melder jeg pas, der er mange ting der skal laves anderledes på pumpen, koldstart, regulator og moment kurven i regulatoren....for ikke og glemme at den skal være stabil... det er nemmere hvis det kun er til ræs, der presser vi grejet til kanten og så holder det så længe det kan..(Har godt nok ikke haft nogle pumper der er haveret i 3 år, måske er det held)

Men jeg har kontakt til nogle i Finland der har bygget en del med 400-500 hk til gade brug, snakker nok med dem om ca 3 uger, vil høre hvad de kan..

Mvh

Andy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team