Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:31

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9000
g der var link. http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

vw golf skrev:
jeg ved jvk har en rigtig god vus, men min udstødning er svejst sammen og ikke lige til at skille ad, så det gør det lidt besværligt hvis jeg skal montere en af hans. derudover koster den mesterkassen og det sidste er at den skriger til synsfolkene. min ide var at med en flance svejst på (kan jeg gøre uden at pille udstødningen af) kunne man lige afmontere wg og montere en blændplade på til syn nemt og hurtigt.
er der slet ikke andre der har prøvet wg som vus ventil....?

Sig til når du finder en WG der har flowkapacitet nok til det brug. Især hvis den er billig!.

Ideen er ikke ret god.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Nyt Medlem

mmm... jeg synes at ideen er rigtig god.... den virker måske bare ikke i den virkelige verden. min turbo er med intern wg så jeg har aldrig rodet med extern og ved desværre ikke ret meget om flowet i sådan en.

jeg har faktisk lige snakket med en kammerat omkring et gasspjæld han ser om han har et liggende og så må jeg se om det bliver til noget.... ideen med extern wg er ihvertfald dømt ude lader det til...:-)

Titel:
Moderator

Prøv at tænke over det.

En WG arbejder med tryk på 1,2,3- op til 5, 6 bar eller mere!

Den mængde luft den flower v. 5bar er ret meget.

Nu sætter du den så på din udstødning hvor du måske har 0,5bar max.

Altså en faktor10 forskel i trykket.

Spørgsmålet er så hvor stor en WG du kan finde, for selvf. kan det lade sig gøre, men den skal sgu være stor før det reelt virker(ja, det vil larme mere, men flowe...!)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Nyt Medlem

jeg har skam tænkt over det synes jeg. det skal self være en vaccum styret wg og med en meget blød fjeder så den åbner helt ved 0.5 bar ladetryk eller noget i den stil. den åbner jo nok til at lede gasserne forbi turboen ved normal montering. min kammerats bmw lader med 0,3 bar med extern wg det er en gt30 lader og den leder jo åbenbart nok gasser forbi turbo selvom det er en 3L motor. der er måske et større tryk på gasserne i manifolden end i forrøret, men det er vel bare et spørgsmål om justering.

Titel:
Moderator

vw golf skrev:
. der er måske et større tryk på gasserne i manifolden end i forrøret, men det er vel bare et spørgsmål om justering.

Ikke måske. Der er MEGET større tryk i manifolden, hvorfor WG flower til mange HK på lille areal.

Når du så kommer og tænker trykker efter turboen(forrør) så skal der pludseligt 5-10x så meget luft igennem. Prøv at regne på arealet....

Citat slut.

Titel:
Nyt Medlem

he he... Henrik jeg er helt sikker på at du ved hvad du taler om... det var en hurtig teori i mit hoved... :damn:

Titel:
Moderator

vw golf skrev:
he he... Henrik jeg er helt sikker på at du ved hvad du taler om... det var en hurtig teori i mit hoved... :damn:

Ideen er skam også fin, men du skal se efter noget meget stort, alternativt lave det selv...Centralåsmotor som aktuator, og en rustfri kuglehane fra den lokale skrothandler. ud med teflonbøsningerne og i med nogle i messing feks, så kan du lave een selv, og DET er fedt. Meget federe end købe een...

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
vw golf skrev:

Ideen er skam også fin, men du skal se efter noget meget stort, alternativt lave det selv...Centralåsmotor som aktuator, og en rustfri kuglehane fra den lokale skrothandler. ud med teflonbøsningerne og i med nogle i messing feks, så kan du lave een selv, og DET er fedt. Meget federe end købe een...

Jeg syntes at actuatoren virker meget klejn.
Jeg ville vælge noget kraftigere.
Ikke for at jeg har prøvet det, så levere jeg hellere med effekt tabet :wink:

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Nyt Medlem

tak for imputtet allesammen... jeg må se hvad det ender med. er værktøjsmager så der er rigeligt med muligheder for at lave et eller andet på cnc fræser eller cnc drejebænk hvis det er.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time