Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 15:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2007, 17:47 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Thyregod skrev:
Og er der nogen der ved om der er skrue bagpå denne til at justere med ?



Det vil jeg antage at der er, det er der ihvertfald på den SSQV Diverter jeg modtog idag fra Nordicturbo.
At de så ikke sendte den adapter til 25mm slange der stod i vare beskrivelsen er noget andet :damn:

Tobias


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2007, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Det ville jeg så ik antage, de kopier man for er der, men gamle orig. model er der ikke på... Tror heller ik der er på den nye orig.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 08:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Jeg har selv haft en uoriginal ssqv, og det var da det værste LORT, den luftede ud hele tiden selvom jeg prøvede at justere den. Jeg fandt en brugt original istedet, og det har kørt siden.

Både kopien og den gamle originale er justerbare, men mener ikke den nye er.

Jeg tror der findes mange kopier, så man skal nok passe på med at generalisere, du kan sikkert få nogle der virker fint.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 09:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Alex_Reedtz skrev:
Både kopien og den gamle originale er justerbare, men mener ikke den nye er.


Op til en hvis årgang er den gamle justerbar... Ellers er den fast.

Iøvrigt kan man også godt få den orig. til at lufte ud hele tiden, bare man justere skruen helt ud...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 17:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 239
Geografisk sted: København
Men den skal jo ikke lufte ud hele tiden, den skal kun lufte ud når der er overtryk inde i manifoldet ... Så skal den smide det extra tryk ud så den ikke bremser turboen ... det andet er bare noget brian som fucker det mere op end gavner.

_________________
Ford Escort RS Turbo S2
Streetracing is NOT a crime !
Brothers .... What we do in life, Echoes in eternity !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 17:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Lige præcis, også derfor jeg kaserede kopien, den luftede ud ved 100kpa selv med en længere bolt i.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Den skal lufte ud når det er gavnligt, og hvis nu din turbo kan lade relativt meget mere end det egentlige luftbehov ved stille kørsel op ad en bakke fx, så er det da fint at den lufter ud?

Min kan også lufte ud ret let, men jeg har så strammet den lidt op, da den ikke var til at køre med, pga jeg kørte med bosch k-jet system.

Det var eddermanme eventyrligt billigt for den hks diverter der! Tror jeg må ha' mig en.

Hvordan siger den ToLa?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 18:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Alex_Reedtz skrev:
Lige præcis, også derfor jeg kaserede kopien, den luftede ud ved 100kpa selv med en længere bolt i.


Det vel også det den er sat i verden for...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2007, 18:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Fandt lige et billede, piv stjålet fra JVK tuning.

Bagsiden af den nye SSQV.

Billede

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 nov 2007, 11:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
klyfax skrev:
Alex_Reedtz skrev:
Lige præcis, også derfor jeg kaserede kopien, den luftede ud ved 100kpa selv med en længere bolt i.


Det vel også det den er sat i verden for...


Det vil sige at du mener en BOV skal lufte ud og pifte hele tiden når du når 100kpa (atmosfærisk tryk)? I så fald er der noget jeg har fuldstændig misforstået....


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team