Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 07:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 09:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Okay okay, 2+ bar er nok også lige vel højt sat, men 2 bar burde ikke være et problem på std indmaden hvis ellers man søger for at den får nok brændstof. Og en ny IC i en fornuftig størrelse er også planlagt sammen med passende trykrør.

Jeg har kigget lidt efter en GT28R, eller en GT2560R, men ved ikke hvor hooked jeg er på en lader med kuglelejer, findes der en garrett model der tilsvare de ladere med 360 lejer?

Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med, men en motor der skal op over 5.000 snorringer før den laver tryk er ikke meget ved i det daglige.

Tobias


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
ToLa skrev:
Okay okay, 2+ bar er nok også lige vel højt sat, men 2 bar burde ikke være et problem på std indmaden hvis ellers man søger for at den får nok brændstof. Og en ny IC i en fornuftig størrelse er også planlagt sammen med passende trykrør.
Tjaaa... Motoren og turboen - Det hele bliver jo mere presset. 2 Bar er meget for de fleste turboer. Især hvis vi snakker dagligt brug!

Jeg har kigget lidt efter en GT28R, eller en GT2560R, men ved ikke hvor hooked jeg er på en lader med kuglelejer, findes der en garrett model der tilsvare de ladere med 360 lejer?
Kuglelejer er jo mere skrøbelige. Man har en lidt mere sart turbo i en turbo med kuglelejer.
Nu begynder du jo at snakke Garrett - Så er prisen en helt anden (gange 3)!


Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med, men en motor der skal op over 5.000 snorringer før den laver tryk er ikke meget ved i det daglige.
Det er nok et temperements spørgsmål. Min egen bil er ret sen med ladetryk, men det har jeg bygget det hele efter (Ret voldsom knast). Men det er så også her man begynder at nå nogle sjove ydelser. Jeg føler ikke jeg mangler noget i byen.

Tobias

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 16:36 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
ToLa skrev:
Jeg har også lidt begreb om at det er et kompromis mellem tidligt ladetryk og mange hypper, som det ser ud ny harjeg begyndende ladetryk fra omkring 2.000rpm og fuld tryk lidt over 3.000, hvis nu de tal skulle bliv flyttet 500 op ad så er det også til at leve med


Hvis ovenstående er et krav, så tror jeg du skal droppe at få en meget større turbo på og nøjes med de Hk du kan få fra en opgraderet turbo, noget ala en almindelig T25..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team