Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 05:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 sep 2007, 19:03 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Whosa skrev:
Der er ingen effekt i at sprøjte vand på ICén. Hvis du skal have effekt ud af det skal det være meget koldt, og en beholder der sidder i motorrummet med almindelig vand i vil følge motorens temp, så du kommer til at sprøjte lunken/varm vand ind på ic som du gerne vil have til at blive koldere.
Som jeg ser det er der kun 2 løsninger , større IC eller vandindsprøjtning .


subaru har brugt det så der er noget at hente.

Hvis ikke du kører leman tror jeg ikke dit overrislingsvand bliver varmt...-hvor varmt er dit sprinklervæske?? vand er meget energi krævende at varme op.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 sep 2007, 12:32 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Har selv en GTD, uden intercooler. Jeg har pillet slangen af til actuatoren, blændet den der lille overtryksventil af, og skruet så meget på pumpen som motoren tillader ( så den falder i omd, når jeg slipper gassen )

Har kørt med det i 6 måneder og den virker stadig fint. ( ved ikke om jeg er heldig, eller motoren er go )

Hvis ikke det kommer til at koste dig noget, så byg da det IC oversprøjtning.
Et bukket kobber rør hvor du saver 5-6 huller i som er så små at vandet forstøver, og en sprintkler pumpe.
Så har du da prøvet på egen krop om det virker, og så tag et par billeder og læg dem op på siden og forklar dine erfaringer.
Det er noget andet hvis du skal til at bygge, svejse og skære i den bil, så er det meget godt at være helt sikker på hvad du laver, men det her er jo noget som kan pilles af i en håndevending.

Mvh
Johan

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2007, 16:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2007, 21:51
Indlæg: 66
Lav det da som en rigtig vand/luft intercooler.
Når man montere IC på gamle vw type1'ere har man samme problem med manglende airflow til IC'en eftersom motoren ligge bag i bilen. De fleste vælger derfor at lave en vand/luft IC istedet.

Der er en "how to" her:
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=113515

Det er ikke nemt eller billigt, men fuck det er cool! :lusket:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team