Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:09

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 13:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2007, 13:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
efterz skrev:
Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2007, 14:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
møffe skrev:
efterz skrev:
Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 14:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Nice Jonas, så er der nogen der har været ude at mappe højt tryk :D
Hvordan gik det på 1/4mile-banen med den gode benzin og det øgede tryk??
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2007, 17:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
tinasmartin skrev:
møffe skrev:
efterz skrev:
Målt idag til Danish Midsommer Nationals.


Sunoco GT+ 109oktan


hvilken tank har det? eller har de ændret Vpower oktantallet?


møffe kære ven det er race-benz ikke standerbenzin


yep ved jeg godt. og vel til over 40kr/L så har helt ondt af jonas når han køre på arbejde med 528hk!

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 17:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
klyfax skrev:
Ser det ik noget sjovt ud?

Det godt nok første gang jeg har set en udskrift med ladetryk, men burde det ik være mere stabilt?

burde.... og så virkeligheden er ikke altid særlig ens!
har set rulninger med ladetryk der svinger endnu mere. det er nok meget et spørgsmål om at udstyr, der logger tryk mm reagerer hurtigt nok, altså til at det viser virkeligheden, og ikke det man gerne ville se.
de mange kræfter resulterede i en 11.3 tid med ca 200kmt over stregen.
husk at bilen har et 4wd og 1400kg på startlinien. begge dele kræver/tager masser af effekt. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 18:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det er en rigtig flot tid, der kan man bare se hvad 100hk ekstra under hjelmen giver = 0.7 sekunder i det her tilfælde, circa... Utroligt hvad sådan en omgang lækker benzin giver af forskel... Det er naturligt nok, men det er stadig imponerende...!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 19:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hej med jer :)

Er lige kommet hjem fra DMN, som Søren skriver fik jeg kørt en 11.3 sek tid :mrgreen: Er stadig helt oppe og køre over det :up:

Mht. ladetrykket tror jeg også det må være nogle svingninger i måle-grejet, for mit ladetryksur ligger stabilt på 2.2....

Anyway, her er timeslip fra racet:

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 20:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
min mening er at uret i bilen er droslet, så det er til at aflæse. linien på udskrift er et resultat af måling med map sensor, mener der afsættes punkt 10 gange i sekundet.... derfor den ujævne linie. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jun 2007, 20:56 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der sker nok det at tryksvingninger fra motoren slår igennem til mapsensoren. Man kan med fordel filtrere lidt på de værdier så det er mere gennemsnit end nogle øjebliks værdier.

Mapsensorer er (forudsat ingen filtrering) meget meget hurtige.

Et "ur" er tilgengæld et meget sløvt stykke grej, og viser derfor ikke noget af nogle hurtige pulser, men kun en blød gennemsnitsværdi.

Jonas; hvad sagde Megasquirt´en til det? Jeg går ud fra du har et log af det?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 62 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team