Tobisen skrev:
Er der nogen der kører med sådan en i deres turbosystem?
Evt nogen der hved om sådan en kan købes, eller man skal hen og lave en selv...?
Den type "Breather valve" jeg har set std. monteret på MG turbo sidder på krumtapsudluftningen (i toppen af oliepåfyldningen) og har en envejsventil (trevejsventil ?) der sørger for at kruntapshuset bedre kan udlufte når der ikke er ladetryk, dvs i tomgang
Prøv eventuelt at høre Morten VJ her indefra (ham volvofreaken og jeg mener ikke HenrikGM

) jeg mener at han er Rover mekaniker så han har sikkert adgang til lidt info omkring dette udluftnings system på en trykladet (8v 2.0L 4cyl) O-motor (den sidder også i nogle Rover modeller) det kan være at systemet er ført videre på T-motoren (16v-turbo)
(jeg tvivler på at der er meget info omkring det på M-motoren (2.0L 4cyl 16V) da det vidst kun var et par Vitesse 800 modeller der nåede at få turbo på før det blev til T- modellen)
Hummm... Jeg føler mig nu RET overbevist om at den ventils eneste opgave er at sikre at der ikke kommer OVERTRYK i krumtapshuset under ladetryk - Dette vil nemlig trykke pakninger ud af motoren.
Rover mek... Stakkels Morten