Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 11:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Mads B 405 2.0 skrev:
er det samme acutuator som du kørte med på den gamle turbo?


Nej det er den som fulgte med GT turboen. Det er bare en stang, ikke med gevind som på den gamle hvor man kan justere.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 13:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
har du prøvet at tage din bov af.... det er jo dem samme... det kan være det er den der er dårlig

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 13:12 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Nej har jeg ikke prøvet, men hvis jeg tager den af og lukker hullet så lader den vel stadig langsommere ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 13:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Det er jo svært at sige...men det er jo en kædereaktion...så hvis du mister ladetryk bliver der lavet mindre udstødnings gas til at drive turboen og derfor vil det tage længere tid inden den kommer igang

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 13:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Hvis min BOV står og blæser luft ud i tomgang, er den så ikke færdig??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 14:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Det kommer an på om det er en enkelt eller dobbelt stemplet BOV.

En enkelt stemplet skal kun bruge vaccum for at åbne.

En dobbelt stemplet skal bruge vaccum OG overtryk (fra tryk rørene)


Er du sikker på der kommer luft UD, for så betyder det at din turbo laver ladetryk i tomgang.

Så nej den er ikke i stykker hvis det er en enkelt stemplet, for den vi åbne når du holder i tomgang.

hvis det er en dobbelt stemplet og den bil laver overtryk i tomgang skal der komme luft UD.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 14:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
ikke nødvendigvis.... i tomgang en der "Stort" vakum i indsugnings manifolden, som hiver op i membraen/stemplet samt et lille tryk fra turboen der trykker nedfra og op.... i boven sidder der så en fjeder der modarbejder dette.... hvis en bov har en blød/slap/defekt fjeder så vil den stå åben i tomgang

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
Aner faktisk ikke om det er en 1 eller 2 stemplet, sad på bilen dengang jeg købte den, det er den forge de fleste kører med. På mit gamle setup sad den mellem turbo og ic, og sagde ikke noget i tomgang. Men efter den nu sidder på indsugningsrøret lufter den. Den lufter stadig ud fra 1000rpm-max selvom den først begynder at lade ved ca 5000rpm.
I kan se rullefeltsmålingen her:

http://www.honda-klub.dk/vis.php?14c3eb ... 17ea96a8c9


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 14:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
som jeg husker den er det en membran bov, tag et billede og smid op

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2007, 14:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 maj 2006, 08:19
Indlæg: 133
http://bilgalleri.dk/uploads_large_wm/797219.jpg håber det kan bruges..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 70 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team