RG skrev:
Er det nødvendigt og køre med vandkøling på den eller kan man godt køre uden...
HEJ
kan ikk helt forstå at nogen prøver at undgå at monterer vandet på en vandkølet turbo, i min verden er det ikk særlig smart, hvis man lige tænker sig en lille smule om, kikker lidt på hvor man kan tage frem og tilbageløb af vandet, osv, skaffer de småting der skal til for at lave det. det er altså ikk særlig svært eller omstændigt at lave på en rimelig simpel måde oveni købet så det virker. kunne være et T-stykke på vand ind i motoren (efter termostaten,før motor), noget slange eller rør som kan tage varmen, og vand tilbage i ekspansions( tror det staves sådan

) beholderen
Tror at man er noget "sødere" ved både turbo og olie hvis man monterer det vandkøling en gang for alle.
Nogen siger godtnok at det ikk er nødvendigt men det undre mig at diverse turbo fabrikanter har og bliver blive ved med at fremstille turboer med vandkøling og har gjort det i mange år, noget må det vandkøling jo gøre, som gør at de bliver ved med at lave det.
Tror at flerer af de turboer som er vandkølet ikk bruger/får nær den samme mængde olie da olien ikk er så meget til køling men mere til smøring, vandet er den der er hoved kølingen.
Persomligt ville jeg monterer det vandkøling og dermed ikk skulle bekymre mig om det var nødvendigt og måske også sparer en turbo og det bøvl der er når turboen er brændt af/sidder fast
Go weekend
MVH Tommy