Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
bp.gass skrev:
Jeg regner heller ikke med at gå højere end 300 på denne motor...
Der står på siden at den overholder gældende krav, men holder det til syn? Jeg kunne godt undvære den bøde og så bruge lidt af pengene på en kat der kan godkendes...

Hvilken bøde er reglerne lavet om???

Den overholder de glædende krav det er ikke det samme som at den er godkendt til bilen.

Det man laver er en konstruktiv ændring i motorens emmisions system, og derfor skal katten have de nødvendige godkendelser til netop den pågældene bil.

Så bare fordi at den måske ikke kan ses af en 4 gas tester, så er den stadig lige så ulovlig, som ingen kat.
Og kan give en omstilling hvis synsmanden opdager at det ikke er en original kat.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

[quote="Morten VJ
Hvilken bøde er reglerne lavet om???

Den overholder de glædende krav det er ikke det samme som at den er godkendt til bilen.

Det man laver er en konstruktiv ændring i motorens emmisions system, og derfor skal katten have de nødvendige godkendelser til netop den pågældene bil.

Så bare fordi at den måske ikke kan ses af en 4 gas tester, så er den stadig lige så ulovlig, som ingen kat.
Og kan give en omstilling hvis synsmanden opdager at det ikke er en original kat.

MVH

Morten[/quote]

Jeg har bare hørt at man på stedet kunne få en bøde på 5k for at køre uden kat, hvis man bliver stoppet af politiet???

Hvor er det da bare nedtur at bo i Danmark lige på det område... Man må aldrig lave noget der kan udvikle sig til at blive sjovt...

Egentlig er det jo også bare for min samvittigheds skyld, da jeg jo egentlig gerne vil passe lidt på miljøet og ikke gider bøvl med at bygge hele bilen om til syn...

Bjarne

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time