Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Hvor "fed" kører du i det område ifl WB.?
Er det i alle gear.?

Ser du kører fra 90 til 110 nogle steder i mappet.
Kan det ikke tænkes at den kigger lidt ustabilt mellem map 90-110.
Styringen bør Interpolere mellem maps men i så grov opløsning.?

Er dit ladetryk stabilt..? Hvis nu den enegang lader 0,3 og en anden gang 0.5 vil den jo læse i forskellige maps..

Har du forsøgt at fede lambdaregulering op på 1400omd.??

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Damborg skrev:
Hvor "fed" kører du i det område ifl WB.?

Under fuldlast 12.3 mellem 3.000 og 4.000 omdr.

Damborg skrev:
Er det i alle gear.?

Ja.

Damborg skrev:
Ser du kører fra 90 til 110 nogle steder i mappet.
Kan det ikke tænkes at den kigger lidt ustabilt mellem map 90-110.
Styringen bør Interpolere mellem maps men i så grov opløsning.?

Mappet har jeg finpudset på motorvejen, for at få så "smooth" en kørsel som muligt. Styringen interpolerer netop.. jeg har aldrig set at opløsningen skulle være et problem.

Damborg skrev:
Er dit ladetryk stabilt..? Hvis nu den enegang lader 0,3 og en anden gang 0.5 vil den jo læse i forskellige maps..

Ladetrykket er stabilt.

Damborg skrev:
Har du forsøgt at fede lambdaregulering op på 1400omd.??

Oprindeligt er det faktisk ikke mig der har lavet mappet, jeg har kun finpudset det. Det er scantune der har lavet det. Jeg antager at det er for at undgå tændingsbanken ved ladetryk ved netop så få omdrejninger, at der er så høje tal ved netop de omdrejninger.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Morten VJ skrev:
Lm 1 er skam hurtig nok det er bare displayet der har et filter,
En datalog bør finde at den går magert på de enkelte cylindre, når blandingen ikke bliver tændt.

MVH

Morten

hvis der sidder filter på LM1 så går det åbenbart også ud over data logget... vi var hos naak og mappe en saab som havde en udsætter helt tilfældige steder og de kunne ses med LC1 men ikke med LM1 eller på dens data log...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Morten VJ skrev:
Typisk vil det være et tændings problem ved maksmoment, og ikke et benzin problem.

Morten, det du skrev her har rodet rundt i mit hoved siden du skrev det, og trods jeg har skiftet tændkabler og spole (kablerne trængte og spolen ligeså, den var begyndt at ruste, så udelukkelsesmetoden har da været blandet lidt ind i fejlsøgningen) så har det du skrev haft indflydelse. Mit problem var jo netop ved maksmoment og derfor kunne jeg ikke slippe tanken.

Godt jeg ikke gjorde det.

I dag sad jeg og kedede mig lidt og kiggede min workshop håndbog igennem og kiggede på diverse følere, og faldt da over toppunktsføleren, som mit indsprøjtningssystem også bruger som omdrejningsføler, forstås. Jeg kiggede derefter ledningen, fra stikket der er samlet ved tandremsdækslets top ned til selve sensoren efter, og fandt et cirka 3 cm. langt stykke hvor den yderste kappe af ledningen var slidt igennem, ind til de små ledninger som igen var slidt igennem isoleringen og ind til kobberet. Selve kobberet var intakt men beskidt og snasket til af tusindvis af kilometers kørsel. Jeg rensede "skaden" og gav den et par omgange isoleringstape, og sørme om mit problem nu er løst!

Uuuuh hvor er det godt at mærke 160 heste slå sig løs igen. Den stakkels 1,2 liters motor må have savnet ladetrykket :)

En ny sensor (med ledning..) er bestilt - originalt hos Fiat for 238 kroner - dejligt med italiensk..

Tak for hjælpen :- )

Vh. Anders

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time