Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Hehe jeg snakkede nu også ved start. Bare man ikke bruger LC eller giver for mange rpm ved start, så går det. Det først i anden gear den smider hjulene rundt.

Kig på kill listen i underskriften. Det er denne bil der har nakket det der står.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 19:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
klyfax skrev:
Kig på kill listen i underskriften. Det er denne bil der har nakket det der står.


EP71'er med 3E-TE, og 1.2 bars tryk, 204 hk. (75% tun) Nu for 3 år i træk på standard ind mad i en starlet P7.

Kill list:
Peugeot 306 GTi, 165 hk. - VW Passat 1.8T, 196 hk.
Seat Altea 1.8T. - VW Golf 4 GTi.
Mazda 323F GT. - BMW 535.
Audi 2.8. - Corolla 20v Turbo
Nissan Skyline GTS, 300 hk.

ok wow :roll:
du køre en bil der vejer hvad ? 7-800kg max
og har 200+ turbo hk

Fandt lige en side der sagde
Citat:
This is a EP71 starlet, they weigh about 780kgs.
så det var ikke gættet helt ved siden af, desuden fortsætter den meget passende med
Citat:
The engine name is 4EFTE, it is a twin cam, 16 vavle, 1300cc turbo engine. They make roughly 100kw@fly standard, but with some money.(turbo upgrade, fmic, ecu, exhaust) it will pull 200hp atw and run a 13 second pass lots of potential these cars.



Så er du stolt af en kill list hvor de eneste 2 der springer mig i øjnene er nr 1. Skylinen som er en GTS'er dvs baghjulstræk i std. trim (300 hk) den vejer næsten 1K kg mere en dig og har kun 100 hk mere til at slæbe dem, så den er egentlig ikke så imponerende.
nr 2. er den Corolla 20v Turbo ?? hvad er det dog for en. det må da være en hjemmefusket, har du flere data på den ?? er det en corolla FWD eller en RWD hvilken årgang (vægt) det at det er en 20V'er med turbo giver ikke mange point da det ikke giver noget som du ikke kunne få ved 16v og turbo, det at den har tryk på ok men hvad har den ydet af effekt?? 200 hk lige som dig ?? ok flot men hvad vejer han ?? 2-300kg eller mere en dig

og det bliver ikke bedre med de næste på din liste!!

Hvad med en standard Lotus Elise 120HK er du også imponeret af at den med kun 120 HK, hvilket er hele 80+hk færre end dig, kan accelerere så hurtigt den kan (mit gæt er at den, men gode ods, også ville kunne spise de biler du har på din kill list, om den kan spise dig ved jeg ikke, men den vil nok give dig kamp til stregen da den klare sig flot mod en vx220 turbo aka Opel Speedster 2.0 Turbo ~200HK den har nogenlunde din vægt, hvilket er mere end Lotusen, Oplen har dog, imodsætning til dig, centermotor og baghjulstræk)


Du må undskylde mit negative reply, men der er vel ingen, af dem du har givet baghjul, der kan undre sig over at få smæk af din starlet med 200+ hypper.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 20:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja men ae86 så skal du få lidt negativ herfra.
Den 300 hk skyline er med baghjulstræk, og med 100 hk mere er det jo lidt af en forskel, da baghjulstræk har en del mere mere bid.Så hvorfor du direkte sammenligner FWD med BWD forstår jeg ikke...
Faktum er at starlet(min gamle bil som jeg selv har bygget,bygge pris 16 kilo) æder en 300 hk skyline som koster en mindre formue.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 20:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 apr 2006, 14:29
Indlæg: 140
Joh jeg ville nok blive overrasket hvis min suppehund blev ædt af en starlet.

Kan slet ikke forstå din negative kommentar, det kommer der ikke andet en ballade ud af.... Hvis du ikke syntes det er fedt, så hold det for dig selv indtil der er nogen der spørger om din mening.

_________________
-Christian Rasmussen-
-Toyota Supra Turbo-
-Folk med begge ben på jorden hænger ikke på træerne-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 20:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja men ae86 så skal du få lidt negativ herfra.
Den 300 hk skyline er med baghjulstræk, og med 100 hk mere er det jo lidt af en forskel, da baghjulstræk har en del mere mere bid.Så hvorfor du direkte sammenligner FWD med BWD forstår jeg ikke...
Faktum er at starlet(min gamle bil som jeg selv har bygget,bygge pris 16 kilo) æder en 300 hk skyline som koster en mindre formue.


R sidder lidt højre oppe på mit keyboard :wink:

1. Jeg sammenligner ikke en Rwd med en Fwd!! jeg sammenligner klyfax'es bil med den/de bil(er) han har spist på sin kill list, og da hans bil er, udfra de spec han har opgivet, overlegen er jeg ikke imponeret af hans liste, dermed ikke sagt at jeg ikke syntes at hans bil er hurtig men med de spec burde listen omfatte andre mere potente biler.

2. Nej det er ikke lidt af en forskel at baghjulstræk har lidt mere bid, det var rigtigt hvis vi sammenlignede 2 næsten identiske biler hvoraf den ene er en fwd og den anden en rwd, men i de overvejlser der ligger bag mine "provokerende" udtagelser, så dømmer jeg hans bil mod hans kill liste, som han jo selv bragte op, og her udfra har hans lille starlet altså klart en fordel

3. det er jo godt at din lille 16K starlet kan æde en 300hk skyline, men hvor stod der at det var en konkurrence i at få den hurtigste og billigste bil ?? , hvis det var tilfældet så køb en gamme amerikaner smaderkasse smid den største v8'er i den og æd en Mclaren F1'er (eller en veyron) på en 1/4 mile så har du en %-vis prisforskel der slår din lille starlet! men jeg er stadigt ikke imponeret, og denne tråd handler stadigt ikke om "kr vs 1/4 time" den handler om hvad grænsen for hvor meget effekt man kan smide i jorden på en FWD'er er, afhængigt af undervognsopsætning/dæk valg.


Min pointe var at med den bil han køre i burde der være lidt flere imponerende biler på hans liste, en 300Hk skyline er ikke nogen superbil, det samme gælder for en supra (selv om den ikke er nævnt) som er et stort tungt lokum, så hvis i skal sammenligne effekt så kik lige på vægten først




quark skrev:
Joh jeg ville nok blive overrasket hvis min suppehund blev ædt af en starlet.

Kan slet ikke forstå din negative kommentar, det kommer der ikke andet en ballade ud af.... Hvis du ikke syntes det er fedt, så hold det for dig selv indtil der er nogen der spørger om din mening.


Din suppehund skulle vel ikke være en supra vel??

Hvis du bliver overrasket EFTER at du har fået hans spec oplyst bør du nok kikke lidt på hvad vægt/effekt betyder

Men hvis du mener at du ved et lille stoplys grandprix bliver overrasket af at få røv af en lille starlet så er det forståligt

Jeg har også set et projekt hvor der er en der har smidt en porsche911 turbomotor med en 500 hk i et gammelt folkevognsrugbrød, og ja jeg ville da også blive overrasket af at blive spist at et gammelt folkevognsrugbrød, men IKKE hvis jeg var blevet oplyst om dets spec først.

Citat:
Hvis du ikke syntes det er fedt, så hold det for dig selv indtil der er nogen der spørger om din mening.

nu spurgte jeg ikke om din mening men det holdt åbenbart heller ikke dig tilbage


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 21:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
AE86...

Nu er jeg fandme meget træt af alle dine negative indlæg.

Faktum er at en bil med 145 bredte dæk, standardundervogn, 1.5 turbo motor med 204hk og 296 nm, vægt 780 kg incl fører. Har nakket en 2.5 Turbo, 300 HK baghjulstræk med 225 bredte som min, og en vægt på 1500kg.

Tænk lige over det din fede spasser, bilen er standard udover motor og gearkasse, og kan tage biler med brede dæk, optimalt træk til race, 100 hk extra og mange flere NM mere end TEMPO.

Slut her fra for jeg gider fandme ikke diskutere med dig, syntes satme du er for latteri, alt hvad der kan sætte dit projekt i dårligt lys skal bare svines. Alle der er klogere end dig skal bare svines.

Tag dig sammen og kom ind i de voksnes rækker. Tak for idag.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 22:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
klyfax..

selv tak, jeg håber du fik det bedre

Citat:
Tænk lige over det din fede spasser
syntes satme du er for latteri,
Tag dig sammen og kom ind i de voksnes rækker. Tak for idag.

Jeg syntes du afsløre dig selv lidt med dine udtagelser, hvor gammel er det du er??

Nej mine indlæg er ikke negative, din kill list, du hentyder til, er bare ikke særlig imponerende taget dine opgivelser i betragtning

lidt hurtig regning giver din bil et vægt effekt forhold på: 3,8 kg/hk imod skylinens 5 kg/hk, medgivet at den har mere moment grundet sin større motor til at slæbe den ekstra vægt. og at den derudover har baghjulstræg giver den også lidt fordel, bare ikke nok til at imponere.

det eneste lidt imponerende er din påstand om at du har gjort det med 145mm brede dæk og standard undervogn
men det giver stadigt en større trædeflade på din starlet set i forhold til din vægt, inden man begynder at medregne vægtforskydningen som jo er grunden til at en rwd har lidt fordel i forhold til en fwd. men 145mm bredde dæk er det sommer, vinterdæk eller M/T ??

Citat:
baghjulstræk med 225 bredte som min, og en vægt på 1500kg.

225 bredte som min, ?? som din hvad - bagdel??

Citat:
Alle der er klogere end dig skal bare svines.

Hvor fra ved du at de er klogere end mig?? måske fordi de yderst imponeret over dine starlet bedrifter ??
Syntes nu heller ikke jeg har svinet nogen til (før nu måske)

Citat:
alt hvad der kan sætte dit projekt i dårligt lys skal bare svines

Hvordan sætter dit projekt mit projekt, som jeg tvivler på du aner hvad er, i dårligt lys??
jeg har aldrig haft som mål at have en superhurtigt accelerende bil så mit projekt som du kalder det, høre til i en helt anden kategori hvor ting som en god undervogn, et rat til at dreje samt gode bremser til at stoppe med, alt sammen høre ind under. så selvom din lille starlet kan spise mig i en accelerations dyst så får det mig ikke til at ligge vågen om natten


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2007, 22:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Jow tak jeg fik det bedre, det er i øvrigt vinterdæk i 145 mm dæk bredte.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 09 mar 2007, 00:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2006, 00:56
Indlæg: 90
Geografisk sted: Midt på sjælland
STOP nu det mudderkast... :damn:

Back to topic please... - eller hop ud på værkstedet og skrug lidt på bilen :rock:

Daniel


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2007, 07:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
ae86 skrev:
Nej mine indlæg er ikke negative, din kill list, du hentyder til, er bare ikke særlig imponerende taget dine opgivelser i betragtning

lidt hurtig regning giver din bil et vægt effekt forhold på: 3,8 kg/hk imod skylinens 5 kg/hk, medgivet at den har mere moment grundet sin større motor til at slæbe den ekstra vægt. og at den derudover har baghjulstræg giver den også lidt fordel, bare ikke nok til at imponere.


Ikke for at vade rundt i det som sådan - men det er faktisk en ret væsentlig faktor der berøres her (og det er on-topic!)
Baghjulstrækket er alt andet lige en fordel - men hvor meget en fordel det er afgøres af en række andre faktorer om bilen.
Her er vægt og effektudvikling to enormt vigtige parametre. Hvis effektudviklingen er jævn og nemt doserbar, og vægten meget lav (det sidste vil jeg sige er tilfældet med en Starlet - det første kan jeg af gode grunde ikke sige meget om) så er bagdelen ved forhjulstrækket meget mindre kontra hvis effektudviklingen er præget af enorm ketchupeffekt.

Jeg er for så vidt enig med AE86 i at det ikke er voldsomt imponerende med de biler der er "smoked" i den Starlet hvis man blot kigger på det i den kontekst der hedder "hvilken bil er hurtigst".
Men ok, jeg har så heller aldrig fundet det specielt interessant at kigge på hvis bil der er hurtigst på de første 402 meter - det kan - når vi snakker biler bygget på menneskebudgetter - mere eller mindre afgøres ved at kigge netop på vægt/effektforholdet. Hurtigere biler begynder at kræve noget af chaufføren for at kunne launche - men er det så bilen der er hurtigere?

Det er klart at hvis vi kigger på det efter "bang for the buck" eller noget andet, så er den Starlet rigtigt interessant - men er det så rimeligt at sammenligne med en Skyline? Ejeren af Skylinen har vel ikke købt en Skyline for at få den bil der giver mest skrald for pengene, men lige så meget for at have en speciel og unik bil osv.

Pas på med at sammenligne æble med pærer...

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team