Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:59

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 13:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Laver den lige så hurtigt tryk som gt35r?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel: Re: GT35R
Indlæg: 19 feb 2007, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
audi_claus skrev:
Hvorfor stod den af ?[/img]


Lejer var færdig..

Jesper: Ja tryk kom lige så hurtigt...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 17:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 17:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
audi_claus skrev:
Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Og man har vel selfølgelig husket at montere en restriktor på olietilførsels siden inden man startede motoren.
Da denne type turbo nærmest er hysterisk sårbar over for for meget olie,
til lejerne.
Hvilket har afholdt mig fra at købe en brugt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja nu er det ikke nødvendig, da restrikter sider nede i tilførsel, der hvor du skruer banjobolt ned..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:16 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
Citat:
Ja nu er det ikke nødvendig, da restrikter sider nede i tilførsel, der hvor du skruer banjobolt ned..


Jeg købte min olietilgangsslange ved Slangerspecialisten incl. en restriktor, der så mindre ud den, du omtaler (efter råd fra Turbodk )


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
audi_claus skrev:
Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...


Så syntes jeg at du skulle kontakte Garrett og fortælle dem at det er noget lort de laver. :wink:

De Compressormaps jeg har ser for en GT35R har alle et Pressure ratio der sitkker over 3, og så vidt jeg ved skulle det groft omregnet (afhænging af atmosfærrisk tryk) være oppe omkring de 2 bars ladetryk ?? :?

Men det kan da være at Garrett ikke har forstand på at lave turboladere :roll:

Derudover syntes du at akslen på en GT35 har en for tynd aksel! men er det akslen der er knækket ??

De fleste aksler, jeg har hørt om, knækker enten pga. manglende smørring/ køling (lejerne går først) eller på grund af en for lille blowoff (compressoren staller da den ikke kan komme af med ladetrykket)

Et lille tip til at forlænge levetiden af din turbo er at afmontere den og lægge den på hylden derhjemme, alt hvad der tunes på bliver hårde belastet sådanne er det bare, selfølgelig skulle din GT35R da have holdt til mere end 130km men mon ikke der er en grund til at den er stået af.

selfølgelig skal du da have held og lykke med din kineserturbo, og hvis den holder for dig og laver det tryk og de hk du ønsker så :rock: - on

har set den turbo du har købt hos turbomotor.dk og den ser noget bedre ud en de tidligere kineserturboer jeg tidligere har set (den er bla. ikke limet med araldit) så jeg ser da frem til at høre mere når i har haft dem kørende lidt mere en de 20 min den har kørt på et rulle felt

afventer statusrapport for "mit liv med en kineser efter xK km"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
ae86 skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
audi_claus skrev:
Jeg læste tidligere, at den kun holdt til 135 km ?
Da jeg netop selv har installeret en GT35R i min bil ville jeg gerne vide, hvad man måske IKKE skal gøre ----
Jeg har tidligere haft problemer med en Turbonetic med keramisk trykleje hvor kuglerne smuldrede hvis den fik boost uden at motoren var gloende varm i forvejen. Blot 20 min pause før den blev fyret af igen var nok.
Den havde både vand og olie tilslutning lige som GT35R.


De kuglelejer turbo'er kan ikke holde til noget tryk, ret meget over 1,2 bar, forkortes levetiden væsenligt..
Og man skal være meget opmærksom på at lade den køle ned inden man stopper motor..
Tror ikke altid den fik lov at køle af efter de 402m+ at 1,7 bar er for meget til de kuglelejer turbo'er...
Syntes også en GT35 ser MEGET skrøbelig ud, det er satme en tynd aksel til forholdsvis stor hjul, den lille aksel er på overarbejde...


Så syntes jeg at du skulle kontakte Garrett og fortælle dem at det er noget lort de laver. :wink:

De Compressormaps jeg har ser for en GT35R har alle et Pressure ratio der sitkker over 3, og så vidt jeg ved skulle det groft omregnet (afhænging af atmosfærrisk tryk) være oppe omkring de 2 bars ladetryk ?? :?

Men det kan da være at Garrett ikke har forstand på at lave turboladere :roll:

Derudover syntes du at akslen på en GT35 har en for tynd aksel! men er det akslen der er knækket ??

De fleste aksler, jeg har hørt om, knækker enten pga. manglende smørring/ køling (lejerne går først) eller på grund af en for lille blowoff (compressoren staller da den ikke kan komme af med ladetrykket)

Et lille tip til at forlænge levetiden af din turbo er at afmontere den og lægge den på hylden derhjemme, alt hvad der tunes på bliver hårde belastet sådanne er det bare, selfølgelig skulle din GT35R da have holdt til mere end 130km men mon ikke der er en grund til at den er stået af.

selfølgelig skal du da have held og lykke med din kineserturbo, og hvis den holder for dig og laver det tryk og de hk du ønsker så :rock: - on

har set den turbo du har købt hos turbomotor.dk og den ser noget bedre ud en de tidligere kineserturboer jeg tidligere har set (den er bla. ikke limet med araldit) så jeg ser da frem til at høre mere når i har haft dem kørende lidt mere en de 20 min den har kørt på et rulle felt

afventer statusrapport for "mit liv med en kineser efter xK km"


Ja hvis du nu selv går ind på daubjerg hjemmeside og ser hvad de selv anbefaler af max tryk..
Men hvis du mener at de kan holde til mere end de de anbefaler, altså over 1,4-1,6 bar max,alt efter hvilken turbo,uden 360 graders lejer, så held og lykke med det..
MVh Finn
PS. den har da nogle km bag sig, motor skulle jo justeres..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2007, 18:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Citat:
Ja hvis du nu selv går ind på daubjerg hjemmeside og ser hvad de selv anbefaler af max tryk..
Men hvis du mener at de kan holde til mere end de de anbefaler, altså over 1,4-1,6 bar max,alt efter hvilken turbo,uden 360 graders lejer, så held og lykke med det..
MVh Finn
PS. den har da nogle km bag sig, motor skulle jo justeres..


Hvad mener du med uden 360 graders lejer ??
er det ikke en kugleleje turbo vi snakker om??

Daugbjerg er ikke gud inden for Turboer, der med ikke ment at de er håbløse men de driver en forretning og ønsker ikke for mange reklamationer (går udfra at de har fået en sang fra de varme lande fra dig :wink: ) så at sætte en mere konservativ opgivelse på de turboer de sælger er da forståligt, hvad jeg ikke helt kan forstå med dem er hvordan de kan fraskrive sig garanti for kuglelejeturboer som de skriver (der må da være et eller andet brugbart i købeloven)

Derudover har Daugbjerg også valgt at afvige fra Garrett's turbo modelopgivelser bla. ved at have RS modeller af kugleleje turboer udover den Garrett har i sit program (man har umildbart valgt selv at navngive dem??) eg. GT2871RS. er der andre der har set Garrett kilder der opgiver GT2871R som GT2871RS)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team