Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 07:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 22:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
tinasmartin skrev:
haha jeg skal lære at skrive hurtigere end morten :grin:

og hye du var lidt hurtigere... :tooth:


haha.. Sygt.. sendt i samme minut.. lurede da også at morten har været en lille smule hurtigere..

evomega3000 skrev:
det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk

Sådan kan man vel godt vende den. F.eks er traktormotorer som regel underkvadratiske.. :D

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 22:56 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
evomega3000 skrev:
takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 23:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
men man kan jo ikke direkte dømme en motor ud fra det.. f.eks. er en b18c (honda integra) motor underkvadratisk, men ingen vil vel beskylde den for at være en doven moment motor? det samme gælder min zc1 motor jeg er i gang med, knap så mange omdrejninger, men vil absolut ikke kalde den en slider...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 01:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
det kan godt ske man ikke kan sige noget med sikkerhed bare ved at se på boring og slaglængde men jeg har været med i et traktortrækker projekt som vi borede op..

Før 110mmboring 120mmboring og stille og rolig på alle måder

Efter 120 *120mm og en meget sprød speder reaktion.. -som en god gti

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 13:58 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2005, 10:42
Indlæg: 15
Geografisk sted: Det sydligste Jylland
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:
takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)

_________________
---Omega 3000---

Jage nicht:! Was du nicht tôten kans´t


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 15:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
evomega3000 skrev:
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:
takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)

Boring på både din og Lotus Omega er 95mm. Slaglængden på LO er 85mm. Slaglængden på din kender jeg ikke. Men den er mindre.

Alle tre motorer er bygget med Opels 3000i 24V som udgangspunkt. Så de har alle 24 ventiler.

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 15:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
evomega3000 skrev:
Daniel 537 skrev:
evomega3000 skrev:
takke for alle svarende

det vil sige hvis jeg skal have en motor med et godt bundtræk,ligesom en amerikane, skal den så være underkvadratisk :?: :?:

Nu har amerikanere normalt også flere cylindre.

Hvis det er en Omega du har gang i, kan du evt. se om du kan finde en krumtap til at forøge slaglængden i din 3000 24V.
Ellers skal du være heldig og finde en Irmscher 4.0 motor. Den er bygget på 3000 24V'eren.

Ang. at bore din motor op, ved jeg ikke hvor meget der er at give af.
Irmscher skiftede krumtap for at forøge slaglængden til 3,6. Og derefter borede de den op til 4 liter.

I Lotus Omega er de 3,6 liter opnået ved anden krumtap og stempler.


Er der så nogen der kende boring og slaglængde på min 3.0 motor
og boring og slag længde på en lotus 3.6 motor
og boring og slaglængde på den 4.0 motor som der er tale om

den 4.0 motor er den så med 24 ventile i toppen, for jeg ville genre have at min motor ser standart ud.

har nemæig fået at vide en 6benet motor har bedre af at trækk fra bunden og ikke at køre med for højre omdrejninger :)[/quo

Har data på en "91 b/s -95/69,8

Og kigge på det burde den kunne blive ret frisk i rpm

Vil selv påstå det er bedre at have boring end slag, fordi du med stor borind har muglighed for større ventil areal =boring fordel over hele skalaen
slag mest i lave rpm.. -imo

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Senest rettet af uno 07 jan 2007, 13:04, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 19:09 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Daniel 537 skrev:
En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc.
En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.


Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.

At en underkvadratisk motor siges at give bedre moment, er oftest at det er en nem måde at øge volumen på.

Mvh Jakob


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 21:58 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 okt 2003, 11:05
Indlæg: 253
Geografisk sted: Malmö, Sverige
JakobM skrev:
Daniel 537 skrev:
En overkvadratisk motor er oftest gladest for at tage en masse omdrejninger. F.eks. en 4 cylindret sportsmc.
En underkvadratisk motor har bedre drejningsmoment, pga. den lange slaglængde.


Husk at den alt overvejende grund til en overkradratisk tager mange omdrejninger er fordi det giver plads til større ventiler.


Du har ret! Det har jeg slet ikke overvejet! :reading:

_________________
...Daniel Slater :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 19:43 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2005, 10:42
Indlæg: 15
Geografisk sted: Det sydligste Jylland
Citat:
Har data på en "91 b/s -95/69,8

De data er sikket de samme på min motor.

jeg tror jeg beholde min egen krumtap, finde nogen smedet stemplet der er større, og bore motoren op, og ser hvad det gir.

skal have motoren skildt af og se hvor meget den kan bores unden den tage skade.

plane er at komme over 200hk, men det skulle også være muligt, for senator 3.0 har 180hk standart.

Mange tak for de forskellige inputs.

Med Venlig hilsen Dennis :D

_________________
---Omega 3000---

Jage nicht:! Was du nicht tôten kans´t


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team