Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jun 2025, 15:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 16:50 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
lqs skrev:
hvis den laver effekten og har bare lidt bid.... holder den gearkasse ikke! fin bil med rigtig fin motor. mvh søren


Nu ved jeg ikke hvad den vil ende med at lave, men givetvist en del, stumperne taget i betragtning.

Hvad vil sandsynligvist være den magiske grænse for gearkassen?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 19:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Han har skrevet han regner med omkring 550 hk.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 20:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 20:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 20:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Den getrag, er det ikke den som egon og ham i den røde escort har brugt.
Egon's var træls efter 2 løb, og den røde sad fast i 1 gear efter 3 løb.
Tror ikke den holder.
MVh Finn


Jespers (Ham i den røde escort) ødelagde jo to kasser på to weekeder.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 20:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
luske skrev:
hmm for ikke at flække cylindervæggene ?? og hvordan dælen får man det til at hænge ordentligt fast på metal :?: og hvordan får man det ind på plads , jeg mener der kan da ikke være meget plads til de store murerskeer og sårn :lol:

MVH Luske


Ja... Hvis man fylder blokken op med cement står det jo som en fast masse på den anden side af cylindervæggene.

Tjaaa... Jeg ved ikke om det er nødvendig at få det til at hænge så pokkers godt fast på metal, hvis de fylder blokken helt om med det. Tit er blokken jo i øvrigt rellativ ru der inden i.

Jeg vil tro de propper blokken af og så hælder det ind oppe ved topstykket, men jeg ANER det i virkeligheden ikke. Jeg har bare læst om det og gætter mig så frem til resten.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 21:04 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 dec 2003, 15:12
Indlæg: 62
Geografisk sted: Århus
hmm hvordan fungere det så mht køling af motoren.. er det bare et spørgsmål om at pøse nok nrændzin igennem ? *GG*

_________________
Billede - Troels

Toyota Corolla '91
1.3 xli Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2006, 21:31 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der findes special produkter til formålet.

Volvoerne fylder man ca. halvvejs. Hermed er der stadigt køling nok.

Det gøres af flere grunde, men groft sagt for at stive cylindervæggene af, så de bedre tåler mosten.

Langt teknisk forklaring kan skrives, men det virker.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2006, 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 okt 2003, 15:37
Indlæg: 204
Geografisk sted: Roskilde
Det kan godt være det er fluknepperi, men hvor meget har det at sige at han har ændret insugning til boksen, rundt om spjælhusene. For mig virker det som om at, hvor før flovet kom ind mod spjældhusendes åbning, så kommer det nu nedefra/bagfra?!?

Billede

Billede

Billede

Er det ligemeget så længe der er tryk på??? :shock:

_________________
MVH Niels P.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"


Top
 Profil  
 
 Titel: ....
Indlæg: 29 aug 2006, 23:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Man bliver helt glad for en gammel sur volvo :shock:

:D

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team