Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 11:33 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 16:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
du kunne evt få lavet en kurve af ladetrykket med og uden rør/slange.... hvis de er ens så burde der ikke være nogen begrænsning i rør/slangen

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 16:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!

Dette er modtaget per mail i nat!

Citat:
Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP

Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dk
eller 64823804

Mvh Otto

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 16:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
klyfax skrev:
Dette burde give svaret på dit problem Jimmy!!!

Dette er modtaget per mail i nat!

Citat:
Jeg sidder lige og læser tråden om varm kold luft på Jimmys UNO.
Jeg kan ikke logge på POWERPAGE ,men er det muligt at du kan skrive til Jimmy at jeg gerne vil i kontakt med ham,da jeg gerne vil medvirke med nogle forsøg på mit rullefelt
Gør det gerne uden beregning,hvis han skriver forsøgsresultaterne på PP

Jeg kan kontaktes på
ok@natmekanikeren.dk
eller 64823804

Mvh Otto


Perfekt, jeg ringer til ham!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 18:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 jul 2006, 21:34 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
JakobM skrev:
Et flexrør/slange giver et enormt stort tryktab -> langt større end man lige regner med. Har set nogle målinger. Det gælder vel om at få det i en størst mulig indvendig jævn glat overflade og i et materiale som mindst mulig absobere varme fra motorrummet.


Må vi se de målinger?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jul 2006, 19:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
GM tror vi hører nærmere når testen er udført..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2006, 11:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
grydesvamp skrev:
efter hvad jeg er blevet fortalt er der meget stor modstand i slanger grundet en ikke glat overflade.. er helt overbevist om at rustfrie rør i en pæn diameter med en form for isolering fra motor på ydersiden af røret for at holde temp'en nede i respektable nivo'er. min turbo sidder heldigvis kun 35 cm fra front gitteret så den er klaret med et enkelt rustfrit rør i 2,5" og så en indsnævring så den passer på turboen.


Det med isoleringen tror jeg ikke betyder det store. Tænk på hvor meget luft der bliver suget i gennem. Jeg tror det er meget begrænset hvor meget det kan nå at blive varmet op på de 70-80 cm det vandre gennem røret.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2006, 12:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hmm ja men når der jagtes heste har lidt også ret.. ;)

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 aug 2006, 20:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Yepper :-) Mange bække små...

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team