Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Johan> Er det dem her du købte dit Lm-1 kit hos?

http://www.dynomet.dk/

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Bag rattet eller overskrævs på noget med motor
martin306xsi skrev:
Jimmy Elkjær skrev:
Neser skrev:
Jeg har en LC-1 og den købte jeg fra www.lm-1.de men det er vel ikke helt det du søger?
Det tog ca. 3-4 dage og så stod UPS ved min dør og sagde "Værsgo' Hr." :) Kan bestemt ikke klage over servicen..

Kostede under 1600,- incl fragt osv.

- Neser

Nej det skal være en LM-1 da den ikke skal monteres fast, og jeg skal kunne bruge den i flere biler.

Tror bare jeg køber en hos Bruno Hansen.

Så vidt jeg har forstået kan Lc-1 tilsluttes en bærbar og på den måde flyttes fra bil til bil.

Ja, de nævner endda i papirerne at man vha. et voltmeter kan overvåge blandingen, det kræver så bare at man ved hvor meget 2V, 3,2V osv. osv. svarer til i AFR :D

Men ved ikke hvor meget den LM-1 kan i forhold til, går ud fra at den ydermere kan logge RPM, temp. osv.

- Neser

Titel:
Medlem

Forskellen på LC-1 og LM-1:
LC-1 er kun en Wideband controller uden display og kan INTET andet end at styre en Wideband sonde. Den har 2 analog udgang som kan programmeres til f.eks. at simulere en Narrowband sensor, som man kan føde sin ECU med eller et Wideband signal til at styre et AFR ur.
Desuden har LC-1 en Serial in og out som bruges hvis man vil koble f.eks et XD-1 digital display på eller hvis man vil forbinde flere Innovate produkter digitalt. De bruges desuden også til at forbinde LC-1 til en laptop, så man kan realtime datalogge på AFR.

LM-1 er lidt mere end bare en Wideband controller. Ud over at den har et display på som viser AFR, så fylder den også lidt mere og er lavet til at man kan transporere den rundt fra bil til bil. Det er ikke så nemt med LC-1.
LM-1 har desuden en 6 kanals datalogger funktion som kan gemme 44 minutters data som man senere kan downloade til sin computer. Det vil sige at man behøver ikke køre rundt med sin laptop for at kunne datalogge.
Man kan tilslutte en LMA-3 Auxbox til LM-1 og på den måde have rpm, boost, G-måler, EGT probe osv.
Man kan også datalogge direkte på 0-5v signaler uden brug af Auxboxen, men der kan man så ikke se f.eks. RPM som jo er temmelig vigtigt. (Kan også bruges en LMA-2 som er billigere, men ikke så smart)
En LM-1 har også 2x analog out som kan programmeres.

Titel:
Nyt Medlem

jeg er meget tæt på at købe et LC--1 / XD-16 Standalone kit fra www.lm-1.com...

har jeg forstået det rigtig, at man kan sætte uret til enten at vide air/fuel ratio eller lambda tal

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vejle
>martin306xsi
Jep det er hos dynomet jeg købte den.

Titel:
Medlem

RS-adam> Ja, du vælger selv hvad det skal vise. Du tilslutter det til din laptop og så kan du programmere uret til enten AFR eller Lambda.
Hvis du har en Auxbox tilsluttet, kan du desuden også have et andet ur som f.eks. viser boost, olietemp, EGT eller noget andet.

Jeg har 2 stk. XD-1 ure i min bil og det ene viser AFR og det andet har jeg haft programmet til lidt forskelligt som boost, G-kraft osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time