Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 jun 2025, 17:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2005, 23:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Ellers kan han så få drejet lidt af det nye


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2005, 00:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

Jeg tror nok jeg vil holde med tinasmartin, for et sted mellem 2500 og 3000 kr kan du få en kobling hos Burtonpower som kan håndtere op til 300 nm til dit gamle svinghjul, så bibeholder du den omdrejningsvillighed som du har nu, køber du en brugt kobling med svinghjul fra en s2 er levetiden på koblingen alligevel uvis og har du så brugt penge på at få lettet svinghjulet og derefter skal købe en 220 mm forstærket kobling så bliver det dyrere i det lange løb.
Bortset fra det så lader det da til at den spiller fint den motor, da du nu har brændt koblingen af :D


svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel: Kobling
Indlæg: 22 sep 2005, 18:31 
Hej allesammen.

Jeg takker mange gange for alle svarene, men jeg er pt lige gået i tænke tank. :idea:

Jeg var nemlig helt sikker på at det var koblingen som var gået. Dog er jeg blevet lidt i tvivl.
Det mærkelige er at jeg sagtens kan koble til og fra, men lige så snart jeg kobler til og giver gas, så kommer der nogle høje dunke lyde ude fra motorrummet. (Noget ala en borhammer i metal.) Disse lyde følger gearkassens omdrejninger og ikke hjulenes.

Når jeg så kører i frigear, så funker alt 100%.
Jeg kan give gas og motoren reagere fint uden nogen form for mislyde.
Jeg har ingen idè om hvad det kunne være, så jeg ville lige være helt sikker inden jeg investere. :D

Att. Danny Salling.

Den skarpe knast er ikke til salg.

Att. svan og robert.

Den motor trækker fandme mere en en lettisk havneluder. Den er bare super. Dog har jeg haft lidt probs med for meget varme i motor rummet. Når det er varmt i vejret og bilen har kørt i lang tid og man så slukker den, så kan den ikke starte før at motoren er kølet lidt af. Her snakker vi alt i mellem 5 min til 30 min.

Jeg tror der er noget ledningsværk som lider under varmestrålen fra turboen.

Man alt i alt, så er jeg fandme glad for at jeg fik lagt den motor i. Der er godt nok mange som er blevet overrasket over at den faktisk godt kan flytte sig. :D

Btw. jeg skylder vist også en kasse sodavand!


Top
  
 
 Titel: Re: Kobling
Indlæg: 22 sep 2005, 18:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Jimmy skrev:
Det mærkelige er at jeg sagtens kan koble til og fra, men lige så snart jeg kobler til og giver gas, så kommer der nogle høje dunke lyde ude fra motorrummet. (Noget ala en borhammer i metal.) Disse lyde følger gearkassens omdrejninger og ikke hjulenes.

Det der lyder mistænkeligt meget som om gearkassen er færdig..... :?

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2005, 19:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Hvis du skal have en anden gearkasse har jeg en, godt nok til en s2, mener desvære bare ikke de lige helt passer sammen, men det der nok en del herinde der ved. Gearkassen fungere fint og kun kørt max 120.000km :)
Du kan få den for KUN 2500,- hvis du er extrem hurtig, er du knapt så hurtig koster den nemlig 3000,- 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2005, 19:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Har iøvrigt også en motor(har faktisk 2)som du evt. også kan købe hvis du synes du skal have en extra RST motor, den ene er billig, den anden er lidt dyr da den ikke har kørt så langt(130.000km, har så fået renoveret toppen og fået nye plejlstangslejer, så den er næsten som ny), den anden motor har kørt 190.000km og fejler absolut INTET, den sad i bilen da jeg købte den og var blavet målt og justeret hos Ole Bonde til en effekt på 171hk og 263nm ved 1 bar :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2005, 23:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Hej Jimmy!

Det er da rart at høre at du er tilfreds med motoren, hvilket jeg i øvrigt også selv var da jeg kørte med den.
Har du fået skiftet gearkasse eller er det stadig min den gamle du kører med, for det skulle da undre mig hvis den allerede er død, den havde trods alt kun kørt ca 50-60.000 eller deromkring siden den blev renoveret på ford, men selvfølgelig, alt kan ske, i øvrigt, hvis det er min den gamle gearkasse så er det en org XR3I og ikke en RS, og en s2 gearkasse passer ikke på din bil da ophængene er anderledes.


svan

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 sep 2005, 15:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hej Jimmy

Nu har den motor jo været lidt af et plejebarn :D , og har lagt knolden lidt i blød med hensyn til din "ikke vil starte når den er varm" jeg har en mistanke om at Hall giveren er ved at dø, dvs den der sidder i din strøm fordeler, men du kender jo nummeret hvis det er, at jeg/ vi skal hjælpe dig.

mvh Robert

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 13:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
rigtigt.. en 4 gearkasse passer IKKE på en mk 3 men omvendt..

men hvis i finder en rst gearkasse kan i bare tage huset fra den gamle og sætte på..

al indmaden passer over i..

og så lige putte nogel nye lejer i mens der er skildt af... det ville den nok have godt af..

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2005, 15:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 931
Geografisk sted: Vestsjælland
Og måske et Quaife spær :)
Hvordan går det med gearkasse opgraderingen forresten Lars? :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team