Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 22:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
problemet er at det gør du jo ikke... du sætter en turbo på istedet for en g-lader, og så er det altså ikke den samme motor mere, uanset årgang. At i har været heldige med en synsmand gør det ikke mere lovligt. Indrømmet at det er lidt samme taktik jeg har tænkt mig at bruge til næste syn, men jeg påstår ikke at deter lovligt.
Du nævner at mand kan få et komplet turbo-sæt der er tuv godkendt, men den godkendelse gælder altså kun hvis ombygningen er 100% identisk med det sæt, dvs. samme turbo, intercooler osv. osv. alt andet er ævl.b

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

jo men, sagen er at det ikke er et komplet turbo sæt, det er ombygning af det eksisterende, oprindeligt udviklet til at slippe for at skulle skifte G lader i tide og utide da holdbarheden på disse ladere som bekendt ikke er ligeså god som en turbo, dvs at du bruger resten af føde og tændingssystemet fra G 40eren som jo er godkendt med hensyn til forurening og bare monterer en turbo istedet, og det er disse ombygningskit som er godkendte, og ikke et løst komplet turboanlæg til en alm. 1,3.
Med hensyn til vores projekt, så var det ikke et spørgsmål om at være heldige at finde den rigtige synsmand, for ham der synede den var absolut ikke indstillet på at syne min med turbo, det handler bare om at læse på reglerne og forstå dem som de er, og ikke bare tolke dem som man har lyst, så er det fælden klapper.
Vi læste på reglerne, forstod dem, og havde dokumentation og argumenterne i orden inden vi kørte til syn, jeg foreslår andre at gøre det samme istedet for bare at kaste en bemærkning ud om det kan lade sig gøre, og så sidder vi her tilbage den faste klynge og tærsker langhalm på det emne vi har vendt jeg ved ikke hvor mange gange.
Det handler om at udnytte de smuthuller der er.

Lur mig om ikke baloo allerede er rendt skrigene bort.....

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg tror ikke på at den forurener lige meget om det er den ene eller den anden turbo der sidder på (eller ladetryk for den sags skyld) og derfor gælder den tuv ikke automatisk... hvad turbo står der i papirene?
bortset fra det skræmmer det da forhåbentlig ikke ham væk, ville bare lige gøre opmærksom på at han skal holde øjnene åbne.
som sagt er jeg sq nok ikke selv for hellig...

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

og det vil jeg så godt give dig ret i, det er også derfor jeg siger at han skal vælge det komplette konverteringskit, så får han jo også godkendelsen med........men det ender jo med at blive dyrt hvis han først skal købe hele fødesystemet og derefter købe ombygningskittet med turbolader, men prisen var jo ikke det umiddelbare, spørgsmålet var vel om man kan.
men det kunne da være lækkert hvis han gjorde det, det er altid sjovt med minibiler med tryk, har en kammi med en lupo med turbo, og det er IKKE en diesel :D spørg lige om der er nogen som får et chok i krydsene :shock:

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

ok, så er vi da enige. havde ikke lige fanget den detalje... tilgengæld er det så også 200% sikkert at t&s vil blande sig...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time