Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 22:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Indlæg: 112
Geografisk sted: Nordjylland
Yap det er et trylle trylle hjemme i garagen kit, ingen problemer med det !! ja selvfølig har man da et "ur" på !! trykket er jo samme med og uden bov det er jo wastegaten´s job at sørge for det..

_________________
MVH
Heine


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 maj 2005, 22:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
TDtweeks---> Lyder det som det ska??? Er det noget som du ku tænke dig at fotælle mig om, og hva har det ca. kostet dig at lave?? Hva bil er det på og hva tryk kører du med??? :D

Hygge


Top
 Profil  
 
 Titel: BOV
Indlæg: 10 maj 2005, 23:15 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Har så sent som for en time siden bestilt BOV'en fra secret power, så forhåbentlig kommer der pift på golfvognen i weekenden.
Hvis det er noget der spiller er det lavet for en lille tusse, det er da ok.


beskrivelse af resultatet følger.

svan

HVORFOR SÆTTE DUMP PÅ DIESEL......
HVORFOR SÆTTE NEONLYS UNDER BILEN HVIS DU IKKE HAR HUL I BUNDEN......


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 11:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 06 mar 2005, 14:38
Indlæg: 112
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg bliver simpelt hen nød til at spørge hvordan det skal lyde :?: 1000 bobs plus mome for en Bruno Hansen BOV og en kas pils for 3/2 ventil, fittings og slange.. t-stykket til vaccumslangen fik jeg fra en makker !! så det ....

Det er lavet på min Golf 1 der li for tiden kun køre med 2 bar ..

_________________
MVH
Heine


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2005, 14:13 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Jeg var en af de første her hjemme til at køre med BOV på diesel, så jeg skulle mene jeg ved en ting eller 2 om det..


jeg lavede engang sammen med vmax en artikel omkring hvordan man gør. på http://www.ls-diesel.dk/ kan man på bunden af forsiden læse artiklen. den skulle forklare det meste.

og nej en BOV har ingen effekt på en diesel ud over lyden. Grunden til dette er at der ingen gas spjæld er på en diesel som bremser ladetrykket, og skyder det tilbage i turboen, som der er på en benzin bil.

hvis der er noget i vil vide så spørg løs :)

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 16:40 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 08 maj 2005, 22:21
Indlæg: 18
Svan---> K, har du bare bestilt en alm OBV, eller et kit?? DU må meget gerne skrive hvorn det kommer til at lyde og hva du har gjort... :D

TDtweeks---> Det ska bare sige pift, som på en alm benzin bil med 0,8 bar ladetryk eller der over... :D Det var sgu da billigt nok... :D Så må jeg sgu se om jeg ka finde noget brug bart et sted..

beamer---> Jeg har læst den artikel, men tænkte bare på om der var andre måder at lave det på... Men det ender sgu nok med at jeg køber det sæt fra ls-diesel, men nu må vi se hva der sker... :D

Hygge


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 16:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Der er ikke andre måder at lave det på på en diesel, men du behøver jo ikke kittet fra LS for at få det til at spille, men jeg tvivler egnelig på at man kan købe stumperne meget billigere selv...


men altså du skal bruge en BOV, en kontakt, til speedertrækket, lidt ledning, en måde at montere BOV'en på tryk rørene på, og en 2-vejs solenoid ventil, samt noget vaccum slange..

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 17:04 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 329
Yes, jeg har bare bestilt en almindelig dobbeltstemplet BOV, jeg rodede lidt i bunken derhjemme og fandt en microswitch, derudover har jeg haft skiftet frekvensventilen på Golfen på mistanke, og den gamle fungerer fint som omskifter, jeg har prøvet systemet bare med en enkeltstemplet BOV og det virker, dog med den ulempe at motoren trækker luft igennem BOV'en i tomgang da stemplet jo netop bliver trukket op af vaccum'et, derfor skal den være dobbeltstemplet så det nederste stempel bliver nede når det øverste bliver trukket op.

Og ja , det er lige nøjagtig beamer's artikel jeg har brugt som inspiration.


svan


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 maj 2005, 17:45 
Svan---> k, trækker du så også vaccummet fra bremsekrræftforstærkeren???

Beamer---> Hehe, det er også det jeg er nået frem til... Tror også hvis man ska købe hver enkelt del fra ny løber det vel op i 1500-1700,- sååå, det bilr nok det sæt... :D


Top
  
 
 Titel: kit.
Indlæg: 11 maj 2005, 18:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 09 nov 2003, 23:04
Indlæg: 92
Ja, netop, og køber man kittet er man sikker på at man har nogle stumper der virker.

_________________
- Christian Byriel [Peugeot 206HDii]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team