elektronisk styring er ikke let da du mangler ladetryksmappen og en ECU.
Glem at bruge eks en Turbosmart E-boost. Dens måde at regulere på duer ikke med VNT uden en ECU ladetryksmap
løsningen er simpel...
pil vaacum aktuatoren af og monter en trykaktuator, og styr det rent mekanisk som en konventionel turbo med wastegate.
Der er dog følgende du skal være opmærksom på:
trykatuatoren skal være med blødere fjeder pga vnt styringen reagerer anderledes. Eks hvis du vil køre med 1½bar ladetryk, så skaf en aktuatorfjeder til 0,7bar. Bleed dig til det rigtige ladetryk.
Styringen virker, men den er hyper følsom, dvs bleedventilen skal justeres ret nøjagtig - lille justering= stor var. i ladetryk
ladetrykket vil spike, pga. forsinkelsen i systemet med en trykaktuator...
lige et lille fif: mangler du en trykaktuator der "trækker" istedet for at "skubbe"......simpelt - vend den på hovedet og lav en aktuatorstang formet som en hestesko
