Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 mar 2025, 20:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Hvad er trykket i en NOS-flaske???
Hvad er trykket i en flaske CO-2, til svejseapparatet hjemme i garagen???
Hvad er trykket i en gul 11-Kg til komfuret???

Jeg ved godt, at man skal have ADR-bevis for at måtte køre med en 60-liters dunk med karburatorsprit, men....

Jeg har forøvrigt lige fået en bøde for ikke at have det korrekte antal sæder monteret i Transitten....

#irony ON:#
Jo, her i landet straffer man forbrydere alt for lempeligt...

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Transitfar skrev:
#irony ON:#
Jo, her i landet straffer man forbrydere alt for lempeligt...

Du glemte at slå irony fra igen - skal det betyde, at ingen indlæg herefter skal tages seriøst når de kommer fra dig ?

8)

Mvh
Nolan

F..., klokken er mange - må nok hellere fedte under dynen. Konen har jo nok også fået den varmet op nu....

Titel:
Mester Medlem

tror ikke der er regler der omhandler emnet.... derfor må det (N2O) være lovligt i mange tilfælde! har aldrig kunnet finde noget, der støttede teorien om, at det skulle være Ulovligt. MVH. søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:
tror ikke der er regler der omhandler emnet.... derfor må det (N2O) være lovligt i mange tilfælde! har aldrig kunnet finde noget, der støttede teorien om, at det skulle være Ulovligt. MVH. søren

nej måske ikke men du kan ikke bruge denne type gas uden at ændre udstødningsgasserne og dermed er det forbudt og desude kræves det særlige tilladelser at køre med trykflasker (ikke det sværeste at få) men som sagt hvis du kan bruge dette system og uden ændringer af udstødningsgasserne som bilen er typegodkent med så er det bare at klø på....

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt. jyl.
hej.

det er IKKE lovligt :( - kik på registreringsatesten- benzin eller diesel :x

NOS er et IKKE typegodkendt brændstof :evil: , også selv om flasken er fjernet... :twisted:

mvh. skou

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... erID=75382

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
242TI skrev:
hej.

det er IKKE lovligt :( - kik på registreringsatesten- benzin eller diesel :x

NOS er et IKKE typegodkendt brændstof :evil: , også selv om flasken er fjernet... :twisted:

mvh. skou

n20 er ikke et brændstof :wink:

Titel:
Mester Medlem

der er nogen her, der har svært ved at skille de forskellige begreber. ved N2O tuning er benzin stadig drivmidlet...... N2O virker stærkt brændnærende. men er ikke drivmidlet.... dvs. at det IKKE er et brændstof. typegodkendelse.... hvor er det lige den vinkel kommer fra? ANG. udstødningsværdier.... så er kravene jo ikke særlig skrappe på en lidt ældre bil vel? du kan få N2O anlæg med godkendelse til kørsel på offentlig vej i CALIFORNIEN.... mener jeg!..... der har man nogen af verdens strengeste love ang, udstødningsværdier. tilladelse til at køre med trykflasker...... hvor står de regler?..... hvad omhandler de reelt? ser gerne et link! MVH. søren PS. brændstof/drivmiddel kan godt være andet end benzin eller diesel.... det er bare ikke så aktuelt i denne sammenhæng.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Citat:
Hvad er trykket i en NOS-flaske???
Hvad er trykket i en flaske CO-2, til svejseapparatet hjemme i garagen???
Hvad er trykket i en gul 11-Kg til komfuret???

Nos ca 60 bar

CO2 ca 60 bar

Og mener flaskegassen er på max 15 bar

Der er jo ingen tvivl om at dette emne er plaget af uvidenhed !! så jeg bestemte mig for at tage ned forbi "morfar sort" idag, men de ved ingengang om der må være en trykflaske i en personbil ! så jeg blev sendt hjem med et telefon nummer på en som skulle kunne svare på spørgsmålet ? det prøver jeg imorgen ... har os haft fat på min forsikring for at høre hvad de siger .. de ville ringe tilbage imorgen :roll: så indtil vidrer må jeg sige at hvis dette skulle være ulovligt må det være flasken den bliver tørret af på ? men hvad så med en CO2 brandslukker den levere Falck da og den må godt være i bilen og den er da trykket til mere end de 10 bar som der var en der mente var grænsen for hvad man må transpotere !!! forøvrigt er N2O lovligt i England ved jeg og der betaler de bare en smule mere i forskiring så er det iorden.. ved os godt at det ikke er DK til orintering så den ikke li skulle komme

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
TDtweeks skrev:
så jeg blev sendt hjem med et telefon nummer på en som skulle kunne svare på spørgsmålet ? det prøver jeg imorgen ...

Det glæder jeg mig til at høre nærmere om, jeg vil jo nødig få en bøde for at køre med CO-2 flasken til hjemmesvejseren.
Eller endnu værre, en bøde for at køre med den lovpligtige brandslukker... :? :?

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Jamen hvis det ikke er lovligt med en N2O flaske er det sku heller ik med CO2.. eller brandslukkeren :? Det bliver spændende at høre hvad de siger .. og i så fald hvis det er en positiv oplevelse om de vil sende noget dokumentation vi kan bruge til noget

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 44 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time